1 punt gewonnen of twee verloren?

Archief – 2017/’18
Geschreven op maandag 9 oktober 2017 08:29 door Bart Schrouff.

De titel beschrijft goed het gevoel van beide ploegen na afloop van de wedstrijd SV Geuldal – Zwart-Wit’19.  In het begin van de wedstrijd ging het spel op en neer zonder dat er echt uitgespeelde kansen kwamen voor beide doelen. Na een botsing met onze doelman moest de spits van Zwart-Wit’19 het veld geblesseerd verlaten en werd SV Geuldal iets sterker. Na een afgeslagen corner scoorde Kay Hameleers met een geweldig afstandschot de 1-0 in de 39e minuut. In de 2e helft zou de wedstrijd meteen los branden. De rechtsbuiten van Zwart-Wit kreeg meteen rood en SV Geuldal had een man meer op het veld staan. Hierna kreeg SV Geuldal enkele goede kansen maar de doelman van Zwart-Wit’19 redde enkele malen heel knap op schoten van Jerome Huntjens, Jesse Maessen en Kay Hameleers. SV Geuldal had de wedstrijd hier in het slot moeten gooien en het 2e doelpunt moeten scoren. Helaas duurde de man meer niet erg lang want ook Rick Loonen pakte zijn tweede gele kaart en toen was het weer 10 tegen 10. Zwart-Wit’19 kreeg hierdoor weer wat meer grip op de wedstrijd en kreeg uiteindelijk in de 81e minuut een strafschop. Keeper Luuk Souren zat in de goede hoek maar het was toch Philip Meertens die de 1-1 scoorde. In de laatste tien minuten kwamen er nog kansen aan beide kanten maar niemand wist meer te scoren. Volgende week de zware uitwedstrijd naar KVC Oranje.