Gisteren bereikte ons het droeve bericht dat erelid Wiel Gelders is overleden.
Wiel was bijna 75 jaar lid van eerst VV Wijlre en daarna SV Geuldal. Na te zijn begonnen bij de A-jeugd was hij als speler vooral actief bij het 2e elftal.
Toen hij als speler stopte werd hij elftalleider en grensrechter. Ook was hij jarenlang onze vaste man bij de entree van Wielder 1.
Vanaf 1970 was Wiel ook actief als bestuurslid en hield zich daarin vooral bezig met het archief en de affiches van de seniorenprogramma’s. Op latere leeftijd stond hij vooral bekend met zijn ervaring als geweten van het bestuur, waarin hij maar liefst 40 jaar zitting had.
Hij was een verenigingsmens in hart en nieren en terecht benoemd als erelid. Voor zijn inzet voor de voetbalclub en zeker ook schutterij Sint Maternus werd Wiel ook koninklijk onderscheiden.
Wij wensen zijn naaste familie veel sterkte.
Bestuur en leden VV Wijlre en SV Geuldal
