2-0 winst, mer unne pot um sjnel te vergeate!

Geschreven op maandag 2 november 2015 14:36 door SV Geuldal.

De mist van Helloween, de dag ervoor, was nog aan het optrekken toen de selectie van Geuldal 5 zich moest verzamelen in de “kantien van Fien”. Het was wederom een zeer uitgebreide selectie van 17 spelers. Deze uitgebreide selectie was voer voor onze “App-stream”, maar een hoofdbreker voor onze leiding. Uiteraard is het geweldig om te zien dat Geuldal 5 zo een gemotiveerde club mannen bij elkaar heeft en hopelijk ook gedurende het seizoen blessure vrij kan doorkomen. Het is nl een gegeven dat we in het begin altijd goed gespannen zijn, maar door onbekende redenen ( ik zal het toch maar verklappen….ouderdom en trainingstekort ) nemen de blessure perikelen toe naarmate het seizoen vordert. Het is dus van belang dat iedereen wat geeft en neemt in deze fase van de competitie, zeker als het zo lekker draait als het begin van dit seizoen.

Vandaag stond dan ook het treffen tegen SV Zwart-Wit’19 op het programma. Enkele trouwe supporters hadden de ochtendkou weerstaan en stonden weer langs te lijn om ons Geuldal 5 te voorzien van geweldig commentaar, vooral de eerste helft was onze keeper hun focus om te coachen vanaf de zijlijn. Geuldal 5 begon rustig maar doordacht. De tegenpartij mocht tot aan de middenlijn hun combinaties maken maar door een oplettende achterhoede werd het veld steeds klein gehouden. Voorin loerden ze op een stoormomentje waardoor het eerste doelpunt dan ook niet uitbleef. Dit doelpunt viel al vrij vroeg in de wedstrijd, de keeper wist de bal niet goed te onderscheppen waardoor Maurice Jansen de openingstreffer op zijn naam zette, 1-0! Hierna dacht Geuldal 5 deze pot even lekker binnen te slepen door goed en verzorgd spel op de mat te leggen, het enige wat ontbrak was……doelpunten maken!!!! Meerdere kansen werden niet afgemaakt waardoor deze stand tot aan rust op het scorebord bleef. Eys was zelfs nog dicht bij de gelijkmaker, maar door een wederom voortreffelijk keepende “Paulus the Eagle” bleef dit uit.

In de rust is er uiteraard een momentje van “peptalk”, onze leider Theo weet hier dan ook gretig gebruik van te maken…”begrepen”!

De tweede helft is dan ook een kopie van de eerste, echter Eys weet toch enkele malen gevaarlijk eruit te komen en is de opluchting van het 2-0 aardig aanwezig. Roy krijgt de bal in de voeten en weet met een fluwelen trap het balletje vakkundig in het net te krijgen, wat een klasse! Helaas wordt de grimmigheid in…en buiten het veld wat hoger, waardoor Geuldal 5 zich iets uit het spel laat halen, toch weten de mannen het hoofd koel te houden waardoor deze pot binnen gesleept wordt!

Een pot om snel te vergeten en op naar de volgende wedstrijd, Sportclub’25 4 uit, maar niet meer op de voetbalschoenen van onze jongste Mul, deze zijn echt toe aan vervanging ( zie foto ).

Het is wel weer de veerkracht van Geuldal 5 om na de wedstrijd aan te geven wat goed en wat fout ging en soms ook de hand in eigen boezem te steken… maar zoals Marco Schins ( nu in de laatste zin ) zegt…Respect en zand erover, Chapeau allemaal!