3 de plaats veilig gesteld…TOP-prestatie!

Geschreven op dinsdag 10 mei 2016 10:05 door SV Geuldal.

Het was wederom passen en meten om de selectie bij elkaar te krijgen. Ook nu konden we een beroep doen op enkele vaste uithulp krachten die ons team dit seizoen al een paar keer uit de brand hebben geholpen, hiervoor onze dank. Ook onze aankomende jeugd hebben al enkele malen een goede rol gespeeld bij het tot stand komen van een volledige selectie. Deze jeugd moet ook gekoesterd worden daar we hen geregeld nog wel eens nodig hebben om ons te versterken. Het is ook geweldig om hen bij de senioren aan het werk te zien, ze doen echt niet onder en passen zich meteen aan. Onze tegenstander van vandaag had er minder zin in, Gulpen 3 wist dan ook maar 10 spelers op te trommelen om deze derby tot een goed einde te brengen.

De wedstrijd begon rustig. Aangezien het warm was en beide ploegen er een leuke pot van wilden maken werd eerst de kat uit de boom gekeken. Al snel was duidelijk dat Geuldal het spel onder controle had en het rond spelen van de bal, om te wachten dat een gaatje viel, verliep in de eerste helft prima. In het begin werd af en toe een diepe bal gegeven, maar al snel kwam men erachter dat dit moeilijk te belopen was tegen een zeer verdedigend Gulpen. Het was dan ook wachten totdat de combinatie door het midden kwam en het 1-0 op het scorebord kon worden genoteerd. Jesper werd via een geslaagde kaats vrij voor de keeper gezet, hoppa….het netje bolde! Met deze voorsprong was het meteen ook fijner voetballen en was het wachten op uitbreiden van het score verloop. Onze Thei stond dan ook al met zijn schrijfblok ( zie foto ) langs de kant om alles te noteren…..zoals hij dit iedere wedstrijd netjes bijhoud. Zo mag hij dan ook even later het 2-0 voor onze Jesper noteren die inmiddels een doelpunten kanon voor Geuldal 5 is aan het worden, mooi om te zien. Dan breekt er een momentje voor onze Tommy aan, als we het hebben over doelpunten maken dan moet ik hem natuurlijk ook noemen. Tommy maakt een schitterend doelpunt door van een behoorlijke afstand de bal in de kruising te knallen, wauw….3-0! Toch was dit niet het doelpunt van de wedstrijd, hier hebben we onze Marco voor. Marco is zo een spits die vanuit alle hoeken of gaten kan scoren, als het maar moeilijk is. Ik had hem dan ook beloofd dat ik eigenlijk drie kwart van het verslag over zijn doelpunt zou schrijven, het jammeren zou dan zijn dat het wel een heel erg lang verslag zou worden. Toch moeten wij hem nageven dat, als hij scoort, het vaak een beauty is. Nu weet hij vanuit een hoekschop aan de linkerkant de bal met een geweldige krul in de lange hoek te deponeren…..zoeffff….4-0! Hoe noemen ze zo’n doelpunt ook alweer? Een inzwinger? Uiteraard was dit een heerlijke stand om de kleedkamer op te zoeken en het gevoel te hebben dat het een gelopen wedstrijd was.

Bij het betreden van het veld wordt eigenlijk al aangegeven door de spelers van Gulpen dat we het verder rustig aan zouden doen en er een heerlijke zondag ochtend van zouden maken en voor hen het liefst al meteen de kantine opgezocht kon worden. Hierdoor merkte je dat de tweede helft niet echt een mooi schouwspel was. Gulpen ging steeds meer naar achteren leunen en Geuldal vond het verder wel goed zo. Toch wist Gulpen door een uitbraak het 4-1 aan te tekenen, echter meteen daarna zette Geuldal 5 het recht doordat onze Tommy de eindstand van 5-1 wist aan te tekenen. De mannen van Gulpen werden bedankt voor de faire wedstrijd en verder succes gewenst.

Na de wedstrijd werd er nog nagenoten met een lekker potje bier en uitleg gegeven wat een “hyperlink” betekend, die ik overigens in dit verslag niet verstopt heb daar er geen belachelijke vakantiefoto’s van spelers die van een glijbaan afgingen waren ingezonden. Wel werd geconcludeerd dat we een TOP seizoen achter de rug hebben gehad en we dit bekroont hebben door het behalen van de 3 de plek op de ranglijst. We mogen dan ook met trots benoemen dat wij het hoogst gekwalificeerd heren senioren team zijn geworden van SV Geuldal….Chapeau!!

Pinkstermaandag Uit naar RKSVB 3….de laatste wedstrijd van een zeer geslaagd seizoen!