4de maakt nederlaag goed met monsterzege.

Algemeen Archief – 2016/’17
Geschreven op maandag 14 november 2016 19:49 door SV Geuldal.

Na de zeperd van vorige week tegen nummer laatst Hulsberg, dat al dan niet met versterkingen van hogere en die dag ook vrije elftallen speelde, stond nu de confrontatie op het programma met de nieuwe nummer laatst: Schimmert.

Coach/speler Hugo dacht donderdag nog een ruime selectie tot zijn beschikking te hebben maar toen het zondag was bleek daar weinig meer van over. Het adagium ‘savonds een vent smorgens een vent’ bleek vooral voor de oudere generatie niet van toepassing. Martien werd pas wakker toen de wedstrijd al gespeeld was en Lars kwam in de rust met kleine oogjes aankakken terwijl enkele uren voor de wedstrijd nog 2 spelers met wisselende redenen af moesten haken.

Maar de wél aanwezige spelers deden vanaf het begin wat nodig was: de tegenstander overrompellen. Na 3 minuten stond het al 1-0 nadat Tom een goede aanval beheerst afrondde en de bal in de lange hoek knalde. Daarna had het 4de wel de overhand maar kreeg Schimmert enkele goede kansen op de gelijkmaker maar Chris liet, na een zeer matige comeback vorige week, zien dat hij weer helemaal terug is in de goal en ging als kersverse sjeng aan de geng en hield zijn doel schoon met gevaar voor eigen leven. Daarna was het weer de beurt aan het op de training *kuch kuch* ingeslepen tikkie takka voetbal van het 4de. Slot op de deur Abels fietste, zoals in zijn familie normaal is, door de defensie, gaf de bal voor maar voordat Ivo kon intikken knalde een Schimmertse verdediger de bal weg, helaas voor hem was dat in de eigen goal: 2-0. Het 4de rook Schimmerts bloed en zette volle vaart vooruit.  Wesley speelde zich 2x goed vrij maar de keeper zorgde ervoor dat zijn kansen op niets uitliepen. Even later was het toch raak. Nadat van achteruit met het één keer raken zo ongeveer het hele elftal aan de beurt geweest was ging de bal tik tik tik rond via Stephan (dit keer op de brommert), john, tom, ivo en BAM… Wesley ronde nu wel beheerst af en de ruststand van 3-0 was een feit.

De 2de helft begon wat slapjes totdat John een unieke goal maakte die zelfs Maradonna in Heksenberg nooit heeft gemaakt. John schoot hard op doel, maar werd geblokt. De bal knalde direct terug via diezelfde John en zonder dat hij er weet van had (of toch wel?) vloog de bal via een schitterende boogbal richting goal, waar de keeper een meter voor zijn goal stond en slechts toe kon kijken hoe de bal onderkant lat tot doelpunt gepromoveerd werd. In Fifa17 zou dit als een fout in het spel gezien worden, maar onze kleine jongen deed het gewoon! Niet te gleuvuh. WLDR/GLDL4 zette eindelijk door en via een scherpe was langs de zijlijn op de sterk spelende Boris The Blade gaf Boris een net zo scherpe voorzet op Wesley die de bal bij de 2de paal in kon tikken en zijn 2de vd wedstrijd maakte: 5-0. Schimmert kwam er ondertussen af en toe uit maar echt gevaarlijk werd het niet. Totdat de gretige maar ongelukkige spits toch de bal toegespeeld kreeg waar zowel Cas (hier zijn je credits ;)) als Hugo niet goed op reageerde en de spits oog in oog met Chris wel faalde maar de bal via een redding van Chris alsnog terug in de voeten kreeg en de eer voor Schimmert redde: 5-1.

Het 4de besloot nog even dat dit niet zomaar kon en ging nog 3x vol ten aanval. Ivo vocht zich tot tweemaal toe een weg door de defensie en maakte in korte tijd de 6 en de 7-1. De slaperige Lars mocht nog een kwartier meedoen en werd als linksback geposteerd. Maar dit weerhield onze oude maar geslepen vos niet om toch één keer mee naar voren te gaan, de keeper te omspelen en alsnog zijn goaltje mee te pikken. Tom schoot even later nog een poeier op de kruising maar deze ging aan de verkeerde kant van de paal richting Stokhem. Scheids Ger floot af met een 8-1 eindstand.

Een uitslag die de trotse koploper nodig had.