Aanvoerderswissel werpt vruchten af‏

Geschreven op woensdag 6 april 2016 15:58 door SV Geuldal.

Het was al vaker geprobeerd, maar vandaag vond er dan toch, zij het noodgedwongen, een aanvoerderswissel plaats. Een wissel die meteen zijn vruchten bleek af te werpen tegen de nummer laatst Sportclub’25 4.

In het begin waren we nog niet helemaal bij de les en kwamen we op 0-1 achter. Toen de zon begon door te breken en alle “pupsche” uit de oogjes verdwenen waren, begon het te lopen. We kwamen snel op 1-1. Maurice pikte de bal op op 20 meter van het doel en krulde hem mooi in de driehoek! Beauty! Vervolgens volgden de doelpunten elkaar snel op. Aanval over rechts, passje van Wim op Rick die de keeper verschalkte in de korte hoek, 2-1. Dan de goal van de dag: een afgeslagen corner wordt op 25 meter van het doel door Peterke direct op de sjloef genomen. Deze pegel verdween in een strakke boog over de doelman in het doel, 3-1. Hatseflats! ((C) Micha). De 4-1 en 5-1 werden gescoord door Roy B. Bij de 4-1 draaide Wim goed weg van zijn tegenstander en gaf met buitenkantje rechts een mooie dieptepass op Roy die koelbloedig bleef oog in oog met de keep. De 5-1 was een intikker, nadat de keeper een schot niet goed verwerkt kreeg. Het slotakkoord van de eerste helft was weer voor Rick. Hij benutte een strafschop. Ruststand 6-1.

In de rust werd aangegeven dat we toch zeker de dubbele cijfers moesten halen. Het zonnetje was warm en dat was ook aan het voetbal te zien. Toch bleef G5 de tegenstander goed vast zetten. Onze opkomende back 😛 scoorde 7-1, na goed werk langs de lijn van Roy B die de bal voor doel gaf, tikte hij met links in. Vervolgens enkele goede acties langs de rechterkant met Kenny die dan ook met een geweldige actie het net wist te vinden. Volgende actie was van onze Mulke, door een misverstand (ALWEER?!) tussen hem en onze Arno kwam een pingel voor Sportclub tot stand…dit misverstand moest onze Mulke bekopen met een “publiekswissel” enkele minuten later. Even later kreeg Micha bij een corner van een goed ingevallen Jesper de bal en schoot op doel, Maurice zat nog met dikke teen aan de bal en scoorde 9-2. Het slot was voor Kenny, 10-2…..toch de dubbele cijfers.