B1 revancheert zich van bekernederlaag.

Geschreven op maandag 16 november 2015 12:40 door SV Geuldal.

Afgelopen zaterdag stond alweer de 5de competitiewedstrijd voor de B1 op het programma. Na een onnodige 2-1 nederlaag in de beker tegen Daalhof B1 stond een uitwedstrijd tegen RKASV/Willem 1/Geusselt Sport B2 op het programma.

Om half 1 werd er afgetrapt in het waaierige Maastricht. De eerste speldenprikjes waren voor de thuisploeg, maar Geuldal hield gemakkelijk stand en nam na 10 minuutjes de wedstrijd over. Zo kwam de ploeg van Robert Salma al vrij snel op voorsprong. Topscoorder Kylian kwam vrij voor de keeper en schoot de 0-1 binnen.

Vervolgens ging Geuldal vrolijk verder en wisten Mika en opnieuw Kylian de 0-2 en 0-3 te scoren. Er leek niks aan de hand voor de koploper, maar aan het einde van de eerste helft zakte Geuldal een beetje in wat resulteerde in een paar kansen voor Geusselt Sport. Gelukkig had Luuk enkele reddingen in huis waardoor er een 0-3 russtand stond.

De tweede helft stond de wind in het voordeel van Geuldal, maar daar was in het begin nog weinig van te merken. Sterker nog, Geusselt Sport maakte al heel snel vrij simpel de 1-3. Zou het dan toch nog spannend worden?

Uiteindelijk niet, want via het 3de doelpunt van Kylian kwam Geuldal na nog geen 5 minuten na de 1-3 op een 1-4 voorsprong.

Geuldal ging vervolgens op zoek naar meer, maar de kansen werden onbenut gelaten. Geusselt Sport daarentegen kwam opnieuw terug in de wedstrijd via een corner die gemakkelijk binnen werd getikt, 2-4.

Over het algemeen was het geen goede tweede helft aan de kant van Geuldal, maar de wedstrijd werd uiteindelijk toch binnengesleept door een doelpunt van Cas, wat de uitslag op 2-5 brengt.

Opnieuw een zege voor de B1 en opnieuw een stap dichter bij de titel. Volgende week spelen we thuis tegen RKVVM/Geertruidse Boys/Sibbe B1.