B1 start nieuwe seizoen met een gelijkspel.

Geschreven op zaterdag 27 februari 2016 20:02 door SV Geuldal.

Vandaag stond er na enkele weken winterstop weer de eerste competitiewedstrijd op de planning. Na ons succesvolle seizoen vorig jaar in de 3de klasse was de promotie naar de 2de klasse een feit. Een klasse hoger betekent natuurlijk moeilijkere maar ook spannendere wedstrijden. Vandaag was in ieder geval Geusselt Sport/RKASV/Willem I B1 in Wijlre onze tegenstander.

Ondanks de vele afgelasten trainingen de laatste weken begonnen we scherp aan de wedstrijd. Zo kreeg Cas al in de 1ste minuut een goeie kans om ons op voorsprong te zetten, maar de keeper stond hem in de weg. Vervolgens ging het toch wat moeizamer en werd Geussel Sport de bovenliggende partij, maar echt grote kansen wisten onze bezoekers uit Maastricht niet te creëren. Sterker nog, de meeste dreiging kwam van onze kant. De openingstreffer konden wij dan ook bijschrijven.

Kylian liet maar eens te weer zien dat hij onze topscoorder is, want 1-op-1 met hun keeper wist hij niet te falen, 1-0! Geusselt Sport ging daarna wel op zoek naar de 1-1, maar voor rust wisten ze die niet te vinden.

Vol moed begonnen we aan de tweede helft, maar al snel merkten we dat de weinig gemaakte trainingsuren ons niet in het voordeel brachten. We hadden namelijk enorm veel moeite om Geusselt Sport van scoren af te houden en uiteindelijk kregen we dat dan ook niet voor elkaar. Een speler van Geusselt Sport kwam opeens vrij voor ons doel en de bal viel ondanks de poging van Luuk om hem te stoppen toch via de lat in het doel, 1-1.

Na de gelijkmaker bleven we het moeilijk hebben met Geusselt Sport, dat misschien wel het meeste recht had op een overwinning. Maar ondanks enkele kansen aan beide kanten bleef het bij een 1-1 gelijkspel.

Jammer dat de winst er niet in zat, maar toch is dit een prima begin in deze hogere klasse! Volgende week staat voor de 3de keer dit seizoen de derby tegen Walram B1 op het programma, alleen spelen we dit keer uit op Sportpark Oost.