B1 wint en doet hele goede zaken.

Algemeen Archief - 2014/'15
Geschreven op zaterdag 21 maart 2015 16:40 door SV Geuldal.

Vandaag stond om 13:30 de thuiswedstrijd tegen Jekerdal B3 op het programma. Na twee overwinningen op rij hopen wij deze reeks natuurlijk door te zetten. Het begin was in ieder geval niet al te best, Jekerdal kwam namelijk al heel vroeg op een 0-1 voorsprong. Gelukkig lieten we niet onze koppen zakken en werd het al vrij snel 1-1 via een mooie knal van Jesper. Hierna werd er bij vlagen heel goed gespeeld door onze mannen, wat leidde tot een voorsprong. Na een goede voorzet van Jesper kon Milan gemakkelijk de bal binnen tikken, 2-1. Het werd zelfs 3-1, Jeroen had een mooie geplaatste bal in zijn linkerbeen waar de keeper van Jekerdal geen antwoord op had. Helaas wisten wij deze marche van 2 doelpunten niet vast te houden tot de rust. Uit een corner schoot een speler van Jekerdal de bal prachtig in de kruising. Een mooi doelpunt, maar erg vervelend voor ons.

Het einde van de 1ste helft was wat minder aan onze kant en helaas bleef dat ook in de 2de helft even voortduren. Jekerdal wist namelijk met de eerste aanval in de tweede helft al gelijk 3-3 te maken. Gelukkig hadden we heel snel een antwoord. Jerome schoot met een prachtige bal net tegen de lat, maar gelukkig was daar Jesse H. die de bal prima binnen schoot, 4-3. Daarna werd het nog spannend in een fase dat Jekerdal wat sterker werd. Gelukkig overleefden we deze fase en uit een corner wist Jesper ook nog eens de beslissende te maken, 5-3. Het slotakkoord was voor Jerome die scherp was bij de rebound van een vrije trap en dus de 6-3 gemakkelijk maakte.

Een goede overwinning van de B1. En een belangrijke ook, want concurrenten Eijsden en Heer verliezen punten. Daarom staan de rood-oranje hemden nu bovenaan in de competitie. Hopelijk kunnen we dit vasthouden tot het einde.

Volgende week spelen we een zeer belangrijke uitwedstrijd tegen Eijsden B2, aanvang 15:15 in Eijsden.