B1 wint kraker tegen De Heeg.

Geschreven op zaterdag 10 oktober 2015 19:11 door SV Geuldal.

Vandaag speelden we onze eerste thuiswedstrijd van het seizoen. In Wijlre kwam De Heeg B1 op bezoek.

In het eerste kwartier hadden we het even moeilijk met de snelle buitenspelers van De Heeg. Zo kreeg de uitploeg dan ook al enkele goeie kansen, maar met hang en vliegwerk bleef het 0-0.

Vervolgens keerde het tij een beetje en kwam Geuldal steeds beter in de wedstrijd. Zo creeërden we al enkele goeie kansen die uiteindelijk leidden tot de 1-0 voorsprong!

Kylian passeerde enkele tegenstanders aan de linkerkant en schoot via de keeper de 1-0 binnen.

Tot het einde van de eerste helft bleef Geuldal de betere ploeg en ging het op zoek naar een comfortabelere voorsprong. Zo kreeg de ploeg enkele goeie kansen zoals een afstandschot van Mika en een kopbal van Denys die helaas beide door de keeper van De Heeg werden geparreerd.

Maar vlak voor rust viel dan toch eindelijk die 2-0. Het was opnieuw Kylian die dit keer een vrije trap prachtig erin wist te krullen.

Een comfortabele 2-0 ruststand, maar een andere wedstrijd dit seizoen liet al blijken dat dat helemaal geen fijne tussenstand is. Één doelpunt van De Heeg zou de wedstrijd weer helemaal open leggen.

En helaas konden we dat doelpunt niet voorkomen. De Heeg begon sterker en feller aan de tweede helft en hun linksbuiten wist al vroeg in de tweede helft Luuk met een mooi geplaatste bal te passeren, 2-1.

Het restant van de wedstrijd was een strijd om iedere bal, De Heeg moest nog scoren en Geuldal moest kost wat kost winnen. Maar De Heeg leek te vermoeid om nog echt een slotoffensief eruit te kunnen persen, en zo bleef het dus bij een 2-1 overwinning voor Geuldal B1!

Een belangrijke 3-punter vandaag en een goede boost voor de volgende wedstrijd. De volgende wedstrijd is namelijk een zware uitwedstrijd tegen Hulsberg B1.

Voorafgaand van de wedstrijd beloofde onze trainer Robert zijn baard af te scheren bij winst vandaag en belofte maakt schuld, zijn baard had het na afloop flink te verduren!