B1 wint topper tegen Hulsberg.

Geschreven op zondag 18 oktober 2015 13:23 door SV Geuldal.

Iets na 3 uur op de zaterdagmiddag begon in Hulsberg de topper tussen SV Hulsberg B1 en SV Geuldal B1. Beide ploegen waren (samen met SV Simpelveld B1) voorafgaand aan de wedstrijd de enige teams nog zonder puntverlies. Het beloofde dus een spannende wedstrijd te worden.

Het begin was voor Hulsberg, dat ons de verdediging indrukte. Wij hielden echter stand en kwamen zelfs na een kwartier voetballen op voorsprong! Cas werd vanaf links aangespeeld en stond helemaal vrij voor de keeper, onze spits faalde dan ook niet en bracht een 0-1 score op het scorebord!

Hoewel de voorsprong dus gepakt was, werd het spel van Geudal er niet beter op. Hulsberg bleef de betere ploeg, maar de beste kansen waren voor Geuldal. Deze kansen werden niet benut en als je hem zelf niet maakt dan maakt de tegenstander hem. En dat gebeurde dan ook, Hulsberg kwam op een gelijke hoogte. Hun spits werd vrij voor Luuk gezet en ronde keurig af, 1-1.

Vervolgens was het hangen en wurgen voor beide ploegen, niemand wilde met een achterstand rusten. Gelukkig voor ons hoefden wij niet te denken aan een achterstand bij rust, want Kylian wist ons een paar minuten voor het rustsignaal opnieuw op voorsprong te zetten! Na een paar passerbewegingen aan de linkerkant trok hij naar binnen toe en schoot de bal laag in de linkerhoek, 1-2!

Een fijne ruststand dus voor Geuldal, maar we wisten verdomd goed dat er nog een lange weg te gaan was.

Aan het begin van de tweede helft ging Hulsberg natuurlijk driftig op zoek naar de 2-2, maar die zou nooit vallen. Het was namelijk onze topscoorder Kylian die opnieuw wist te scoren door een 1-op-1 situatie met de doelman van Hulsberg prima af te ronden, 1-3!

Het zag er goed uit voor Geuldal en het werd alleen maar beter! Een hoekschop van Kylian werd verkeerd ingeschat door de doelman van Hulsberg en vloog recht in het doel, 1-4.

Met nog zeker 20 minuten te spelen was het nog lang niet gedaan, maar echt gevaarlijk werd het niet meer voor het doel van Luuk. De gevaarlijkste man van Hulsberg was eigenlijk nog Casper die de bal op de lat van ons eigen doel kopte. Verder kwam Hulsberg niet en zo wint SV Geuldal B1 een heel belangrijke wedstrijd in de strijd om het kampioenschap, maar er is nog een lange weg te gaan.

Op 7 november moeten we weer aan de bak, de derby tegen titelconcurrent Walram wordt dan thuis (Sjin of Wielder) afgewerkt. Daartussen zit nog een wedstrijd in de tweede ronde van de beker, op 31 oktober spelen we daarvoor uit tegen Daalhof B1.

De ontlading na afloop was natuurlijk groot, zo ook te zien in de winning selfie!