Berg’28/Vilt niet opgewassen tegen JO9-1

Algemeen Archief – 2016/’17
Geschreven op maandag 13 maart 2017 11:10 door Ralph Souren.

De eerste wedstrijd die weer eens in het zonnetje kon worden gespeeld. Er was dan ook veel publiek aanwezig die onze jeugd aanmoedigde.
Berg/Vilt hadden we recent in de zaal als tegenstander gehad, daar werd nipt gewonnen. Dus we wisten dat we alert moesten zijn.
De 1-0 door Vin zat er al snel in… een goede start! Ze lieten wederom mooi voetbal zien.
Achterin was het even slordig en meteen werd het afgestraft 1-1. Maar de bal kwam vaak voor het doel van de tegenstander en in de chaos tikte een eigen speler van Berg/Vilt de bal zelf achter de lijn.
Vanuit het middenveld bleef de druk hoog, Sjoerd en Fleur gingen ervoor, onze spelers werden steeds zekerder van hun zaak. Sophie blokte achterin en verdeelde vervolgens het spel. De bal kwam steeds weer voor de voeten van ons team. Vin scoorde met een snoeihard schot…onhoudbaar! Aan de rechterkant kwam Ties vaak vrij en schoot de 4-1 binnen. Maar dan moet er ook weer worden verdedigd, net te laat en de tegenstander scoort. Mylo slalomt tussen spelers door die 2 koppen groter zijn, tikt de bal mooi breed en Vin rondt mooi af. 5-2
Na de rust twijfelt Vin geen moment , neemt de bal mee en knalt wederom een snoeihard schot erin. Bas gaf een mooie steekpass naar Vin en er werd wederom gescoord 7-2.
Of het daarna de temperatuur was of de vermoeidheid…?? Er werd wat slordig omgegaan met ballen die door het midden kwamen, de tegenstander kreeg net wat te veel ruimte. Hay hielt nog wel de bal tegen, maar in tweede instantie werd er toch gescoord. Geuldal was al langzamerhand aan het genieten van de overwinning toen Berg/Vilt de 7-4 erin tikte. Dit was ook de eindstand. Super wedstrijd!