C1 maakt goede competitiestart

Geschreven op zondag 27 september 2015 17:30 door SV Geuldal.

De C1 heeft zijn eerstecompetitiewedstrijd weten te winnen uit bij Scharn.

Onze eerste wedstrijd van het seizoen vond plaats in Scharn tegen de plaatselijke C4. Ondanks lichte paniek omdat de pasjes nog in Wijlre lagen en deze met telefonische aanwijzingen vakkundig werden opgepikt door Andre Rompen, waarvoor dank Andre, begonnen we goed geconcentreerd aan onze wedstrijd.

Na een paar schermutselingen voor ons doel en we de bal niet weggejast kregen kwam de tegenstander op 1-0. Het deed ons spel geen kwaad want we kwamen meer aan het voetballen toe dan in de bekerwedstrijden. Dit leidde dan ook snel tot een mooie aanval over rechts na knap doorzetten van Mitchel. Sam haalde de achterlijn en vond Ian met zijn voorzet die de bal lekker in de lange hoek plaatste.

Ondanks de terechte stand kwam Scharn weer vrij vlot op 2-1 ondanks dat dit onreglementair tot stand kwam. We lieten de kopjes niet zakken en het motto was. Mondjes dicht en voetballen. En dat werd goed opgevolgd. Via twee mooie aanvallen en goed voetbal wist Seth tot 2x keer toe de trekker over te halen en zette ons niet onverdiend op een 2-3 ruststand.

De koppies stonden strak in de rust en onze mannuh gingen in de tweede helft stug door met goed voetbal en af en toe de beuk erin. Nadat het te snel na rust al 3-3 werd wisten we de tegenstander direct terug te verrassen met een mooie counter en beheerst afronden van onze aanvoerder Sam. 4-3! De wedstrijd was in de beslissende fase gekomen en wat we in de beker nog vaak misten was onze inzet formidabel te noemen. Knokken voor elke bal en duels winnen op het middenveld door Brian en Seth leverden diverse nieuwe kansen op waaruit uiteindelijke de kleine grote man van ons Timo de beslissende 5-3 wist te scoren.

Wat er daarna gebeurde was alleen maar in 1 woord samen te vatten: genieten! Alles liep als een tierelier, goed voetbal met opbouw van achteruit, stevige duels en uitgespeelde mogelijkheden. Met 2 pracht doelpunten van Ian waarbij de laatste (twee tegenstanders uitgespeeld en lob over de keeper) de mooiste was en een prachtig slotstuk op een dik verdiende eerste overwinning. Mannen Chapeau!

Volgende week thuis tegen Keer C1 om 12.00 uur!