C1 maakt het spannend

Geschreven op zondag 8 november 2015 22:41 door SV Geuldal.

De C1 houdt wederom de punten in eigen huis maar het ging niet van harte.

Nadat we 2 zaterdagen niet hebben hoeven aan te treden vanwege de herfstvakantie was het vandaag weer aan de bak voor onze jongens. SV Hulsberg C1 was de tegenstander en gezien de ranglijst, 3 punten achter ons, zouden we deze wedstrijd moeten winnen om mee te blijven doen om het kampioenschap.

Al vrij snel was duidelijk dat we vandaag zeker niet de mindere waren en dus ook al vrij snel het initiatief pakten en de wedstrijd naar onze hand zetten. Doordat de Hulsberg verdediging ‘hoog’ speelde bood de voor ons achter hun verdediging liggende ruimte veel mogelijkheden. Het duurde dan ook niet lang of een mooie pass tussen de verdediging door bereikte Ian die beheerst de linkerhoek vond en de 1-0 liet aantekenen.

Daar waar we dachten een gemakkelijke middag te krijgen werd het tegendeel waar. Hulsberg kroop meer uit haar schulp en doordat we zelf achterin niet wat meedogenlozer waren kwamen de gasten op gelijke hoogte.

Gelukkig wisten we al vrij snel de draad weer op te pakken en kreeg onze ‘nieuwe’ rechtsback Gosjan het op z’n heupen en maakte hij vanaf de achterhoede een fantastische rush naar voren die hem tot in de 16 meter van de tegenstander bracht. En zelfs daar wist hij het overzicht te behouden en onze superspits Michiel te vinden die beheerst en met zijn sterke binnenkant zijn eerste van het seizoen liet aantekenen.

In het verdere vervolg van de eerste helft hielden we het overwicht. Het was niet altijd oogstrelend en vooral ook af en toe te traag voetbal van onze kant maar toch wist Ian tot twee keer toe het net te vinden . Waarbij vooral de 4-1 er eentje was van een prachtige schoonheid. Een slalom over links en na twee tegenstanders in de luren te hebben gelegd wist hij ook nog de linker bovenhoek te vinden.

In de rust werden de voetbalzaken, dachten we, nog eens goed op scherp te hebben gezet. Helaas was het tegendeel waar. Hulsberg had de zaakjes beter voor mekaar en was in tegenstelling tot de eerste helft nu duidelijk de bovenliggende partij. Na een klein kwartiertje leidde dit dan ook tot de 4-2 en wat het nog erger maakte, na twintig minuten tot de 4-3.

Hulsberg rook ‘bloed’ en  onze jongens wisten even niet meer hoe het spel opgepakt kon worden ondanks alle goeie bedoelingen. Echter onder leiding van een onverzettelijke Brian en de goed mee inschuivende Mitchel wisten we de Hulsberg weer terug te dringen op de eigen helft en weg te houden van ons doel. Ondanks enkele kleine mogelijkheden op de 5-3 wisten we niet meer tot scoren te komen maar gelukkig Hulsberg ook niet meer. Zo wisten we de drie punten in eigen huis te houden ook al was dat met de billen tegen mekaar. Proficiat jongens maar ook een compliment aan onze sportieve tegenstander uit Hulsberg.

Helaas hoorden we later die middag dat onze verdedigende kanjer Lars een botje gebroken had in zijn arm en wensen wij hem namens het gehele team beterschap en hopen we op een voorspoedig herstel!!!

Volgende week zaterdag om 13.00 uur uit tegen de nummer 2 van de ranglijst: St. Geertruid/RKVVM/Sibbe C1.