C1 onderuit tegen Minor/Wijnandia.

Algemeen Archief - 2014/'15
Geschreven op maandag 13 oktober 2014 16:24 door Bart Schrouff.

Afgelopen zaterdag is de C1 in Wijlre onderuit gegaan tegen Minor/Wijnandia.

In een gelijkopgaande wedstrijd was het Minor/Wijnandia dat het het betere van het spel had en Strucht/Wijlre de fysiek sterkere ploeg. Minor/Wijnandia kwam op een 0-1 voorsprong na een misverstand in onze  verdediging. Strucht/Wijlre werd hierna sterker en kreeg enkele mooie kansen maar de keeper van Minor/Wijnandia, geen onbekende in Wijlre, was in bloedvorm afgelopen zaterdag. In de eerste helft hield hij zeker drie 100% kansen uit zijn doel. Uiteindelijk scoorde Kylian op slag van rust nog de 1-1 maar ook hier zat de keeper van onze tegenstander goed bij. Na de rust hetzelfde beeld. Kansen genoeg voor onze mannen, maar scoren wilde niet lukken. Zowel Ian en Kylian haden ons op voorsprong kunnen brengen maar het was steeds net niet. Een aloude voetbalwet zegt: “als je zelf niet scoort doet de tegenstander het wel”. En zo gebeurde het, uit een mooie aanval wist de behendige linksbuiten uit Nuth de bal mooi in de kruising te schieten en keken we tegen een 1-2 achterstand aan. Wat we ook in de rest van de wedstrijd probeerden, het had geen effect. De punten gingen mee naar Nuth en we stond met lege handen. Complimenten voor Minor/Wijnandia die gezien het vertoonde spel nog absoluut zullen stijgen op de ranglijst. Wij uithuilen en volgende keer weer gewoon verder gaan.