C1 toont karakter

Geschreven op zondag 15 november 2015 20:56 door SV Geuldal.

Onze jongens moesten zaterdag aantreden tegen St. Geertruid/RKVVM/Sibbe C2. De winnaar zou de 2e plek opeisen en de achtervolging leiden op koploper Jekerdal.

Het veld in St Gietere is één van de legendarische in het Limburgse land. Hoog gelegen, beetje bollig en veel, heel veel wind vooral deze zaterdag. Onze jongens waren vanaf het eerste fluitsignaal geweldig bij de les. Na wat speldeprikjes van de tegenstander sloegen we binnen enkele minuten 2x over rechts toe via Ian die twee mooie aanvallen vrijwel identiek afrondde.

Wie gedacht had dat het een makkelijke wedstrijd zou worden kwam bedrogen uit want enkele minuten later was het alweer gelijk omdat we achterin ff ietsje minder geconcentreerd waren. Nu misten we wel onze ´ausputzer´ Lars die met een gebroken arm aanwezig was om zijn team te steunen. Heel veel beterschap Lars! Maar de omzettingen achterin bleken verder goed te werken want er viel geen doelpunt meer aan onze kant mede omdat Dani zijn doelgoed wist schoon te houden.

De doelpuntjes vielen wel nog aan de andere kant voor rust. Eerst was het Ghian die zich knap doorzette en de bal mooi in de hoek wist te plaatsen. Daarna kwam het moment van de wedstrijd want via een leep balletje van Ian werd Max in stelling gebracht en scoorde hij magnifiek de 4e goal door met een stifje de keeper van de tegenstander kansloos te laten. Het hele team liep uit om hem te feliciteren, de supporters waren niet te houden en Max´zijn blijde gezicht had geen verdere toelichting meer nodig. Fantastisch!

In de rust corrigeerde het team zichzelf met de zaken die beter moesten en met de boodschap dat we moesten knokken voor elke meter gingen we strijdvaardig het veld op. Het voetbal was ondanks de harde wind bij vlagen echt heel goed en we wisten dan ook snel weer enkele mooie kansen te creëren. Helaas was onze doeltreffendheid van voor rust nu even iets minder en konden we de wedstrijd nog niet ´op slot´ gooien.

De tegenstander had ook de hoop nog lang niet opgegeven en zette aan. Een goeie ploeg met enkele leuke voetballers en vooral een hele snelle spits. Maar daar hebben wij Gosjan voor, wat een kanjer! Desondanks werd het toch halverwege de tweede helft 4-3 en was de spanning volledig terug in de wedstrijd. Maar waar we voorheen nogal eens bang zijn om door te voetballen en zelf het initiatief weer op te pakken deden we dat nu wel. SV Geuldal C1 ging vechten als een leeuw en liet zich vooral niet inpakken door de fysiek sterke tegenstander.

Nadat we via Ian op 5-3 waren gekomen uit een mooie counter en de 5-4 ons vlak daarna ook alweer om de oren vloog dachten we na de prachtige lob van Ian dat we met de zege aan de haal konden gaan. Echter onze leeftijdsgenoten van de gemeente Eijsden/Margraten dachten daar nog steeds anders over. Nadat de tijd wel al verstreken was en we een corner nog hadden overleefd scoorde hun aanvoerder met een prachtig afstandsschot alweer de aansluitingstreffer.

Met nog 1 minuut te gaan was er maar 1 advies. Alles weg roeien wat op onze helft kwam en dat deden onze jongens dan ook met verve. Na een heroïsche strijd gingen we met de zege aan de haal en die was absoluut verdiend 6-5. Een prachtige pot voetbal mede dankzij een goede tegenstander. Complimenten mannen! Volgende week thuis tegen RKHSV om 12.00 uur.