C1 wint derby tegen Walram

Geschreven op zaterdag 28 november 2015 21:38 door SV Geuldal.

De dag begon goed niet te koud niet te warm, iedereen stond te wachten in de kantine met zin om te voetballen we moesten tegen Walram voetballen om de 2e plaats.

Het was half 11 we vertrokken naar Valkenburg. We moesten eerst wachten tot de meisjes uit ons kleedlokaal kwamen daarna konden we ons aankleden, toen iedereen klaar was gingen we het veld op om op te warmen we begonnen met warm lopen, rekken en strekken (vooral met veel los schuggelen), en afronden op goal. Toen de wedstrijd bijna begon besprak Frans onze posities met ons, daarna gingen we op de middencirkel staan om handjes te geven toen de handjes gegeven waren gingen we naar onze posities. De eerste helft begon goed we hadden heel goed samenspel en hadden veel kansen op een goal. De eerste kans die er in ging was van Ian de 0-1. Na de aftrap had Walram ook een kans maar de verdediging ( inclusief onze fantastische keeper Dani) wist deze kans te weerhouden. Na een lange tijd in de 1e helft spelen viel ook dankzij Sam met een mooie assist van Ian de 0-2.

In de 2e helft ging het minder goed. Walram had veel goede kansen maar de verdediging wist deze af te slaan dankzij de snelle laatste man Gosjan wist hij goed op de laatste momenten er tussen te komen. Maar goed de verdediging kan niet alle ballen stoppen (ondanks onze goede keeper) toen viel de 1-2. Dan ook weer na een lange tijd spelen kreeg ieder team goede kansen maar een van onze kansen ging dankzij Ian uit een vrije trap in het doel 1-3. Weer na een lange tijd spelen en veel vrij trappen kreeg Walram een kans vanuit een ingooi. Jammer genoeg kon Daan hem net niet tegen houden en de fout recht zetten. Toen viel de 2-3. Na 10 minuten spelen floot de scheids af en hadden we nog maar net gewonnen, net zoals alle anderen wedstrijden.

Mitchel