C2 knokt zich bijna langszij na 4-0 achterstand

Algemeen Archief - 2014/'15
Geschreven op zaterdag 13 september 2014 22:05 door SV Geuldal.

SlenakenNoorbeekCombinatie (SNC) C2 – Strucht/Wijlre C2 – 4-3

Na twee moeizame wedstrijden tegen Bunde en Scharn stond vandaag de uitwedstrijd tegen SNC 14 op het programma. Verre van compleet (Senne was bereidt om als D-speler ons uit te helpen) maar goed gemotiveerd begonnen we aan de wedstrijd. En anders dan de eerste twee wedstrijden zaten we vanaf het begin lekker in de wedstrijd.

Niet alleen het samenspel was beter verzorgd maar ook combinaties die tot enkele kleine kansen leiden lieten zien dat we voetballend niet onder hoeven te doen. Geheel tegen de verhouding in en totaal onverwacht kwamen we dan ook op achterstand en viel helaas de twee en drie mul er veel te snel achteraan. Met wat meer ‘body’ in de strijd en nog wat tactische slimmigheidjes zullen we ook deze doelpunten in de komende weken niet meer tegen krijgen. Dus de trainingsstof voor de komende weken is bekend.

Omdat we maar met 11 spelers waren inclusief Senne waren drie spelers van de c1 bereidt om ons fysiek en voetballend wat te ondersteunen waarvoor dank! Gaande weg de eerste helft kregen we dan ook al wat meer grip op de wedstrijd en ondanks de achterstand lieten we in de rust de kopjes niet hangen, sjapoo mannuh!

in de tweede helft waren we dan ook op ‘oorlogspad’ en gingen we voetballend veel beter de strijd aan. En ondanks dat het 4-0 werd vlak na rust lieten we zien tot wat we in staat zijn. We drongen de tegenstander terug op eigen helft en onze achterhoede OLV Gosjean en Mitchel zorgde ervoor dat niets meer aanbrandde achterin daarbij voortreffelijk ondersteund door Dani. De voorhoede met Kylian, Douwe en Senne werd in stelling gebracht door Luvic Timo en Ghian en verdiend scoorde Ghian na een mooie aanval over links de eerste van dit seizoen!!! Dit was het sein om door te drukken en je zag dat iedereen wist dat het kon. Fantastisch om te zien hoe we via een prachtige corner de 4-2 scoorden via Luvic en toen even later Kylian de aansluitingspunt treffer scoorde na een mooie individuele actie wankele SNC. We bleven aanvallen maar bleven ook in de wedstrijd doordat Dani enkele super safes had. Met het inbrengen van onze debutant Michiel gebeurde bijna het ongelofelijke. Na een mooie aanval over links was Michiel na een mooi voorzet van Kylian eindstation van deze aanval en stond hij vrij voor de keeper om in te schieten. Het zullen de zenuwen zijn geweest van onze nieuwe aanwinst want oog in oog met de keeper wachtte hij net iets te lang met inschieten. Iets wat allemaal nog wat sneller en meer mogen doen. Lekker op doel schieten en niet te lang ‘fakkelen’…

helaas konden we ondanks alle inzet van iedereen niet meer de gelijkmaker produceren en haalde Wout nog een bal van de lijn. Hoe we ook probeerden dichtbij een doelpunt kwamen we niet meer en zo gingen we wel dapper en strijdend ten onder. Mannen een compliment voor jullie inzet en vooral om erin te blijven geloven dat we tot veel meer in staat zijn dan we af en toe laten zien. De bekerfinale is iets voor volgend seizoen en we gaan ons lekker richten op de competitie. We gaan er een mooi seizoen van maken en de resultaten zullen vanzelf volgen! Dank aan de c en d spelers om ons uit te helpen!

doelpunten:

Ghian 1 x