C2 pakt bijna eerste punt

Algemeen Archief - 2014/'15
Geschreven op zondag 29 maart 2015 13:51 door SV Geuldal.

De C2 heeft een knappe wedstrijd gespeeld in Bunde en had wel een puntje verdiend.

Zaterdagmorgen verzamelden de matadoren van de C2 zich in een grijzig en nat Strucht om op weg te gaan naar Bunde waar de wedstrijd tegen de plaatselijke C2 op het programma stond.

Na een pittige warming up en goede teambespreking werd er onverwacht slap begonnen aan de wedstrijd. Natuurlijk is de indeling pittig en staan we helaas nog op de hatelijke 0 maar de overtuiging dat we beter kunnen misten we bij de aanvang.

Na heel slap verdedigen stonden we binnen 10 minuten met 2-0 achter en dacht Bunde dat ze een makkelijke wedstijd zouden krijgen. Echter wisten onze jongens zich super te herpakken en maakten we meer meters op de helft van de tegenstander. Dat resulteerde in een mooie aanval die via Jesse bij Stefan terecht kwam die de zestien binnen stak en onrechtmatig tegen de grond werd gewerkt. Penalty! Onze nieuwe aanwinst Jesse pakte zijn verantwoordelijkheid en schoot de penalty onberispelijk binnen. Ons eerste doelpunt van deze competitie! En vooral de aansluitingstreffer in de wedstrijd. Dit geeft de burger moed.

We wisten ook na de 2-1 goed door te voetballen en uit één van de volgende aanvallen wist Douwe op randje buitenspel op de 16 meter vrij te komen en prachtig de 2-2 over de keeper heen te lobben. Waanzin! Wat heerlijk om te zien dat onze kanjers nu ook zelf het geloof krijgen dat ze het gewoon kunnen.

In de rust was er puur enthousiasme te bespeuren en iedereen voelde dat vandaag wel eens de eerste puntjes gepakt konden worden. Met vertrouwen werd er ook in de tweede helft het veld opgegaan en wisten we ons goed onder de druk van de tegenstander uit te voetballen zo af en toe. Natuurlijk kregen zij kansen en als we zelf nog wat zuiniger zijn voorin met de counter dan gaan we nog wat meer scoren ook.

Helaas werden we zo’n 10 minuten voor tijd toch nog op een achterstand gezet nadat de tegenstander het aluminium al eens had geraakt, 3-2. We gooiden wat meer strijd erin en wisten vanuit een vrije trap zowaar de 3-3 bijna te scoren, alleen de paal stond dat nog in de weg. Jammer genoeg tikte ons de tijd vooral weg met tig keer over een hek te moeten klimmen om de bal te halen en had de tegenstander en begeleiding wat veel onsportieve tv-trucjes in petto om de winst in eigen huis te houden. Jammer dat dit bij de jeugd al te zien is en niet bestreden wordt.

Goed geknokt mannen en het gaat echt elke week weer beter. Die punten gaan er echt wel komen. Klasse inzet allemaal geleverd. Deze week lekker trainen, aankomend weekend lekker vrij om paaseieren te zoeken of senioren wedstrijdje te bezoeken of mee te doen en over twee weken thuis tegen Jekerdal C3.

Fijn weekend!