C2 schiet net te kort

Algemeen Archief - 2014/'15
Geschreven op zaterdag 21 maart 2015 15:28 door SV Geuldal.

Vandaag stond de thuiswedstrijd tegen RKASV C2 op het programma.

Na de grote nederlaag van vorige week stonden vanochtend de koppies strak van onze mannen om er lekker tegen aan te gaan en te gaan strijden voor de eerste punten deze competitie. Rik & Rick waren er vandaag niet bij. Sterkte en beterschap gewenst heren.

Onze schiri van vandaag was Ger Knops. Ongelofelijk dat iemand al zoveel jaren actief is als scheidsrechter en nog steeds elke zaterdagochtend vroeg uit bed komt om de jeugd te fluiten en altijd met goede zin. Ger complimenten voor al je inzet!

Zoals gezegd de mannuh hadden er zin in vandaag. Goeie humor in het kleedlokaal en een hele goede warming-up. En dat zie je terug in de wedstrijd. Het begin was zo links en rechts nog even moeilijk maar al snel wisten we de bal goed in de ploeg te houden en combinerend de tegenstander laten zien dat we echt wel kunnen ballen. Het zorgde niet alleen voor aantrekkelijk voetbal op het middenveld met Mitchel in z’n nieuwe rol achter Ghian maar ook Timo en Stefan kwamen na een wat aarzelend begin goed op stoom.

Jammer is dat we natuurlijk ook tegenstanders hebben die graag willen winnen en zo nu en dan gevaarlijk voor ons doel verschenen. Waar Gosjan en Jay met op de flanken Daan en Lars aan het begin nog erger wisten te voorkomen konden we niet voorkomen dat er na twintig minuten onze Dani toch 2x verschalkt werd. Echter de vechtmachine begint weer langzaam in vorm te komen.

Net als vorig jaar weten onze boys die tegenslag heel goed op te vangen en werd er niet alleen nog een tandje bovenop gedaan door iedereen maar het voetbal werd ook nog beter. Met Jay in een aanvallende rol inschuivend op het middenveld als voorstopper wisten we diverse goede kansen te creëren Ghian, Jay en Douwe (alleen op doel af) hadden het vizier helaas niet op scherp staan anders hadden we de aansluitingstreffer kunnen maken.

Met Luc voor Stefan en Max voor een hele actieve Michiel bleven we wellicht ook iets te aanvallend het doel van de tegenstander opzoeken. En zoals bekend in het voetbal loop je dan tegen 1 van de ongeschreven voetbalwetten aan.

We lieten Amby, een hele sportieve en leuke ploeg, te gemakkelijk ons doel opzoeken en twee opeenvolgende counters zorgden voor een 0-4 ruststand. Onnodig en ook teveel van het goede voor de tegenpartij.

In de rust was iedereen daar ook van overtuigd en wisten we dat er vandaag meer in zou zitten. Met goede moed en het nodige zelfvertrouwen begonnen we aan de tweede helft en wisten we Amby niet meer tot scoren te  laten komen. Vooral ook omdat we de gelederen iets meer gesloten hielden en toch onze posities beter bezet. We knokten ons naar het einde toe en met Brian als supersub erbij wisten we zelfs heel dichtbij een doelpunt te komen.

Het mocht echter niet baten en de eindstand was gelijk aan de ruststand. In Belgie zeggen ze dan dat je de tweede helft toch gelijk hebt gespeeld en daar houden we ons aan vast voor de komende wedstrijden. Jongens: weer een betere wedstrijd dan de vorige week en met deze inzet en het daarbij behorende voetbal gaan we echt nog wel voor een verrassing zorgen deze competitie. Complimenten voor jullie inzet en vooral het voetbal! Maandag en woensdag weer lekker samen trainen!

Volgende week om 13.15 uur uit tegen Bunde C2. Fijn weekend allemaal.