Conditie en positiviteit……

Geschreven op woensdag 20 april 2016 07:54 door SV Geuldal.

Dinsdag 19 april, Dames 1 SV Geuldal tegen KCC Dames 1 om 19.45 leek een hele zware te worden want met rust was het nog maar 1-0 (Demy)…..

Ondanks hele mooie combinaties en goed bewegen van middenveld en aanvallers creëerden we weinig echte kansen in de eerste helft. Femke miste net een goed ingeschoten bal door een attente keeper van KCC die het schot via de paal wist te keren. In de tweede helft kwam daar gelukkig verandering in. Door de opbouw nog beter te verzorgen en iets trager door te schuiven leden we minder onnodig balverlies waardoor de tegenstander steeds meer achter de feiten ging aan hollen. Weliswaar een taaie tegenstander die zich niet zomaar gewonnen wilde geven en dat vroeg om veel geduld van de onzen. Onze verdediging stond wederom als een huis. KCC kreeg twee halve kansen op doel en dat was het dan ook. Wij  kregen kans op kans en vooral het laatste half uur was het min of meer prijs schieten. Rachel schoot de 2-0 in na een fraaie actie met twee passeer bewegingen en Marion deed hetzelfde even later, 3-0! Anouk liep daarna tegen een keihard schot van Marion aan en kopte fantastisch binnen maar helaas constateerde de goed fluitende scheids (Rob) buitenspel….. ze maakte het echter goed door even later koelbloedig en beheerst te scoren in de lange hoek nadat Noa na een fraaie actie op links knap inschoot, 4-0  (Noa) en 5-0 (Anouk). Marion mocht het vandaag afmaken door de 6-0 te scoren. Conclusie; veel positiviteit heerste er in het team dat bovendien over een uitstekende conditie beschikt. Doordrukken tot de laatste minuut doen we sinds de winterstop iedere wedstrijd en zo blijven we op koers……knappe prestatie dames!!