D1 net onderuit tegen koploper Eijsden D2.

Algemeen Archief - 2014/'15
Geschreven op donderdag 30 oktober 2014 18:44 door Bart Schrouff.

De D1 heeft zich kranig geweerd in de wedstrijd tegen koploper Eijsden D2.

De D1 heeft de afgelopen wedstrijden de nodige nederlagen om de oren gekregen. Doordat men in de beker enorm zwaar was ingedeeld was het zelfvertrouwen enigzins beschadigd door enkele stevige nederlagen. Gisteren heeft dat echter weer een flinke boost gekregen. Koploper Eijsden D2 kwam op bezoek in Strucht en werd vanaf het begin van de wedstrijd goed vastgezet. Onze D1 combineerde goed en probeerde voetballend de tegenstander vast te zetten. De eerste twintig minuten lukte dat ook prima. helaas werd uit enkele kleine kansen niet de openingstreffer gescoord. Dat zou tot dat moment ook verdiend zijn geweest. De openingstreffer viel tegen de verhouding in aan de andere kant. De spits van Eijsden D2 profiteerde optimaal van een momentje van miscommunicatie in onze verdediging die het tot dat moment prima had gedaan. De wedstrijd kwam vanaf dat moment meer in evenwicht met kansen over en weer. In de 2e helft maakte coach Wil de nodige wisselingen in het team zodat alle 18 ! spelers speeltijd kregen. Eijsden D2 was in de 2e helft de bovenliggende partij echter wist het doel niet meer te vinden. De einduitslag was dan ook 0-1 in het voordeel van Eijsden D2, over de hele wedstrijd gezien een terrechte overwinning die wellicht iets hoger had moeten uitvallen, maar complimenten aan onze jongens voor hun super inzet! Leuk was dan ook om te horen dat de trainers van Eijsden ons complimenten maakten over het vertoonde spel. Al met al een goede wedstrijd waarop jullie verder kunnen bouwen. Wellicht lukt het komende zaterdag om de eerste puntjes binnen te halen tegen RKVVM/Sibbe D1 om 11.00 uur in Wijlre, succes!