Dames 1 gaan ervoor maar helaas…

Geschreven op maandag 7 september 2015 21:48 door SV Geuldal.

De 3e bekerwedstrijd zondag 6 september tegen de dames van Chevremont moest minstens een gelijkspel opleveren om nog door te kunnen gaan voor de volgende ronde. Helaas heeft dat niet zo mogen zijn. Nog steeds een niet geheel fitte ploeg moest aantreden tegen Chevremont. Toch begonnen we, zoals bij alle wedstrijden in de voorbereiding,  fris en monter te voetballen na het eerste fluitsignaal. Er werd mooi gecombineerd over en weer maar het moet gezegd worden; in de eerste helft waren de betere kansen voor de tegenstander. Twee maal troffen zij de paal en drie maal een schot voorlangs na een mooi opgezette aanval. SV Geuldal bood echter goed en fier tegenstand en via een paar mooie combinaties ontstonden er ook voor hen meerdere kansen. De bal wilde echter geen doel vinden. Na de rust een beetje hetzelfde beeld maar de tegenstander was effectiever. Een prachtig afstandsschot van die tegenstander precies in de driehoek was dan ook de ommekeer, zo dachten we langs de zijlijn. Niets was minder waar want SV Geuldal toonde veerkracht, creëerde meerdere kansen maar kwam helaas maar één keer tot scoren ondanks het blijven aandringen tot het einde. Lisa beperkte knap de schade door een aantal attente reddingen bij 1 tegen 1 situaties. Als voorbereiding op de competitie hebben we veel positieve dingen gezien in de oefen- en bekerwedstrijden tot nu toe en we mogen dan ook met hoge verwachtingen de competitie tegemoet zien. Aanstaande zondag mogen we dezelfde tegenstander begroeten voor de eerste competitiewedstrijd en dan gaan we voor een sportieve revanche, nietwaar dames?

Namens Staf Dames 1, Jack