Dames blijven verbazen in 5e klasse

Archief – 2017/’18
Geschreven op zondag 8 oktober 2017 20:59 door SV Geuldal.

Op zondag 8 september 2017 stond om 10:00 uur de thuiswedstrijd tegen SVME op het programma. Geuldal/sibbe moest het deze wedstrijd doen zonder de geblesseerde Roosje Prickarts en Emmy Jansen en zonder de afwezige Anouk Thewessen en keepster Danielle Wouters. Beide dames moesten werken. Kort voor de aftrap kwam daar nog de afmelding van Elke Bekkers bij. Deze dames zijn de afgelopen wedstrijden basisspeler geweest bij Geuldal/Sibbe en de trainers moesten dus aan de slag. Gelukkig kan dit Geuldal/Sibbe putten uit een redelijk grote groep dames en zo kwam de volgende opstelling uit de koker van de trainers.

Keepster Esther Treijtel. De verdediging bestond uit Iris Claessen, Veronique Van den Hove, Miryam Dijks en Gorgi Bekkers. Het middenveld werd gevormd door Natalie Nobbe, Veronica Hubens, Esther Solberg en Maud Braam. In de spits stonden Lisa Jansen en Laura Roocxk. Op de bank namen Michelle Van den Hove, Megan Bergmans en Ling-xu Monsuwe plaats.

De dames van Geuldal/Sibbe begonnen scherp aan de wedstrijd en boden goed tegenstand tegen de dames uit Eijsden. Het eerste kwartier ging de wedstrijd gelijk op. In de 16e minuut was het Maud Braam die Esther Solberg de diepte in stuurde. Esther leverde een uitmuntende voorzet af op Laura. Laura wist de bal in een duel voor de goal bij Lisa Jansen te krijgen. Lisa schoot de bal van 5 meter keihard langs de keeper en zo stonden de dames van Geuldal/Sibbe op 1-0!

In de 25e minute was het weer Lisa die na een prachtige steekbal van Maud Braam alleen op de keeper afliep. Lisa passeerde de keeper maar schoot voor een leeg doel met haar zwakkere linkerbeen in het zijnet.

De trainers lieten Natalie Nobbe en Iris Claessen van positie wisselen. Iris is nieuw in het elftal en de trainers hadden snel gezien dat ze ontzettend goed kan voetballen. Om wat meer voetballend vermogen op het middenveld te creëeren paste de trainers deze wissel toe.

In de 40e minuut kwam SVME er gevaarlijk uit op de linker kant. De voorzet van links kwam bij de volledig vrijgelaten spits van SVME terecht. Deze schoot de bal onhoudbaar binnen 1-1.

De dames van Geuldal/Sibbe waren echter sterker en waren vastberaden zichzelf nog te belonen voor de rust. Veronica Hubens schatte een loop actie van Laura Rooxck goed in een stuurde haar met een goede pass weg. Laura zag dat de keepster ver uit haar goal stond en besloot van ongeveer 30 meter de bal op goal te schieten. 2-1 was dan ook direct de ruststand.

In de rust wisselde de trainers Gorgi Bekkers voor Megan Bergmans.

In de tweede helft hadden de dames van Geuldal/Sibbe het overwicht. In de 65e minuut betaalde dit zich uit. Maud Braam gaf een goede steekbal op Lisa Jansen. Lisa wist de bal knap langs de keeper te schuiven. Lisa maakte zo al haar 11e goal in 7 wedstrijden dit seizoen!!!

Na de 3-1 werd de moegestreden Laura gewisseld voor Ling-Xu Monsuwe.

Het slotoffensief was voor SVME. Geuldal/Sibbe kwam er nog een aantal keren gevaarlijk uit op de counter. Zo leverde de goed spelende Esther Solberg twee uitstekende voorzetten af op Lisa. Beide doelpogingen werden gekeerd door de keeper terwijl deze meer hadden verdiend. Ook wist de hard werkende Veronica nog twee keer op goal te schieten maar miste de goal op een haar na.

In de 85e minuut was het SVME dat nog de 3-2 maakte. Hierna wisten de dames de 3 punten binnen te slepen en zo staan de dames nu op 7 punten uit 3 wedstrijden.