Dames met 0-6 langs GSV

Algemeen Archief – 2016/’17
Geschreven op zondag 27 november 2016 20:57 door Ralph Souren.

Op zondag 27 november gingen de dames van Geuldal op bezoek gaan bij de dames van GSV uit Genhout. De dames reisde af met een gehavende selectie. De trainers blijven herhalen dat de brede selectie een kracht is die niet veel teams in de 6e klasse hebben. Deze week kregen we minder goed nieuws over onze aanvoerder. De opgelopen blessure in de wedstrijd tegen DBSV bleek toch een stuk erger te zijn dan in eerste instantie gedacht. Het ziet er dan ook naar uit dat Jamie dit seizoen geen wedstrijden meer zal spelen. Wij wensen Jamie heel veel sterkte met haar herstel!! Jamie blijft als aanvoerder wel nauw betrokken bij het team!!

Een brede selectie konden de dames van GSV ook niet op leunen en daarom werden een tweetal dames geleend van het dames 1 team van GSV. Echter konden deze twee dames ook niet voorkomen dat de dames van Geuldal de dames van GSV op een fikse nederlaag zouden gaan trakteren.

Met de van blessure leed teruggekeerde Lisa in de spit begon Geuldal voortvarend aan de wedstrijd. Vanaf de aftrap pakte de dames van Geuldal GSV bij de strot. Geuldal gaf geen millimeter ruimte weg en combineerde zelf uitstekend. In de eerste 15 minuten was Geuldal al een aantal keren zeer gevaarlijk over de vleugels. Nena en Femke werden beide regelmatig goed diep gestuurd door Elke of Roosje. Dit resulteerde in twee gevaarlijke voorzetten die nog niet benut werden.

Het eerste gevaarlijke schot op doel kwam van Veronica. Na een goed ingestudeerde hoekschop wist Veronica hard op goal te schieten. De keeper van GSV stond goed en kon de 0-1 voorkomen. In de 15e minuut was het dan wel raak. Veronica werkte zoals altijd keihard voorin en wist een goede voorzet af te leveren bij Lisa. Deze maakte een echte spitsengoal en gleed deze bal bij de tweede paal binnen. 0-1voor de dames van Geuldal!!!

Geuldal bleef goed voetballen en bleef combineren. Er was rust aan de bal en de uitmuntende spelende Roos en Elke op het middenveld zorgde ervoor dat er verbinding was tussen verdediging en aanval. Roos en Elke strooide met passes op Femke en Nena. Ook deze speelde weer fantastisch en leverde de enne na de andere goede voorzet af. In de 30e minuut stuurde Lisa Nena weg. Nena is met haar snelheid niet af te stoppen en bleef zeer koel toen ze oog in oog met de keepster van GSV kwam. Nena schoof de bal rustig in de vrij hoek en zette zo de 0-2 op het scorebord.

Kort voor rust was het Elke die uit een eigenlijk onmogelijke hoek op goal schoot. Elke zag dat de keeper de korte hoek niet goed afdekte besloot in plaats van een voorzet op goal te schieten. De bal vloog er zo bij de eerste paal in. 0-3 voor Geuldal. Omdat de verdediging onder leiding van Simone niks weggaf ging Geuldal met een comfortabele stand van 0-3 rusten.

In de rust konden de trainers niets anders dan complimenten uitdelen aan de dames.

Na rust bleef het elftal heel goed voetballen. Het combinatiespel wat de dames lieten zien deed je bij vlagen laten denken aan voetbal wat normaal alleen maar in Barcelona wordt gespeeld. Het was Roos die in de 55e min met een bekeken schot vanaf 18 meter van de goal de 0-4 op het scorebord had gezet.

De dames van GSV waren hierna gebroken. Geuldal ging vrolijk door en bleef aanvallen. Het was dat de spitsen van Geuldal vandaag het vizier niet helemaal op scherp hadden staan anders was de score al veel verder opgelopen. Wel is noemenswaardig dat onze spitsen Veronica en Lisa keihard werken en geloven in elke bal. In de 60e minuut werd er door de trainers een dubbele wissel doorgevoerd. Ling-Xu en Floor kwamen in het veld voor de moegestreden Nikki en Lisa.

In de 75e minuut zette Floor goed druk waardoor de bal uit de kluts bij de alerte Femke kwam. Zei schoot onverbiddelijk via het gezicht van de keeper raak. Deze bal was zo hard dat de keepster deze bal alleen maar heeft kunnen voelen. 0-5 voor Geuldal!!

In de 80e minuut stuurde Femke Cindy de diepte in. Met haar snelheid wist Cindy alle achtervolgers van zich af te schudden. Cindy schoot vrij voor de goal hard op de vuisten van de keeper. Zo kreeg Cindy niet de beloning voor haar prachtige loopactie de ze wel verdiend had. Echter was onze joker Floor er als de kippen bij om de rebound er wel in te schieten. Zo stond er na 80 minuten 0-6 op het scorebord.

De dames voetbalde de wedstrijd beheerst uit en zo werd er overtuigend met 0-6 gewonnen.
De trainers zijn ontzettend trots op deze groep dames. Elke week groeit deze groep en elke week wordt er beter gevoetbald.