Dames winnen laatste oefenwedstrijd overtuigend

Archief – 2017/’18
Geschreven op zaterdag 2 september 2017 19:52 door Ralph Souren.

Op 31 augustus 2017 mochten de dames van Geuldal/Sibbe verzamelen in Sibbe voor de vriendschappelijke wedstrijd tegen RKHBS dames 2.

Oorspronkelijk zouden de dames oefenen tegen de dames van WDZ maar deze belde twee dagen voor de wedstrijd af omdat ze geen representatief team bij elkaar kregen. Hierop werd er door de trainers direct contact opgenomen met de trainer van de dames van RKHBS. Gelukkig waren deze dames wel in voor een leuke oefenwedstrijd en zo konden de dames van Geuldal/Sibbe toch oefenen.

Bij de samenvoeging van de twee damesteams van Geuldal en Sibbe werd er afgesproken dat er jaarlijks 3 wedstrijden in Sibbe gespeeld gaan worden zodat de supporters van Sibbe op hun wenken worden bediend en dames van Sibbe binding houden met hun club. Door de samenvoeging hebben de trainers een luxeprobleem en is het kleedlokaal inmiddels te klein geworden. In totaal meldde zich 17 dames van Geuldal/Sibbe om zich te bewijzen in deze laatste test wedstrijd voordat aanstaande zondag de bekercompetitie begint.

Geuldal/Sibbe begon met de volgende opstelling. Danielle in de goal. De verdediging bestond uit Gorgi, Anouk, Emmy en Veronique. Centraal op het middenveld speelde Roosje en Vee. Roosje met de punt naar achteren en Vee in een vrijere aanvallende rol. Links op het middenveld startte Nathalie en rechts op het middenveld Myriam.

In de aanval speelde Maud van de Heuvel en Elke. Veronique begon deze wedstrijd als gelegenheidsaanvoerder. Dit werd besloten omdat Veronique zich al de gehele voorbereiding op een zeer positieve manier laat zien.

Na de aftrap bleek al snel dat de dames aan elkaar gewaagd waren. De dames van RKHBS waren fysiek sterker dan de dames van Geuldal/Sibbe.

Onze dames waren voetballend echter iets beter en wisten dan ook regelmatig onder de fysieke druk uit te voetballen. De trainers hadden de dames al gewaarschuwd voor het fysiek sterke voetbal. Ze hadden de dames de opdracht te geven de bal rond te laten gaan en uit de duels te blijven. Tot grote tevredenheid van de trainers gebeurde dit ook.

In de 10e minuut waren er aan beide kanten nog geen grote kansen geweest tot dat de middenvelder van RKHBS van ongeveer 20 meter op doel schoot.

De bal krulde naar de rechter kruising maar keepster Danielle wist de bal met een wereldredding uit de kruising te tikken. Door deze fantastische redding wist ze haar doel schoon te houden en zo konden de dames van Geuldal/Sibbe opzoek gaan naar de openingstreffer.

In de 20e minuut was het dan ook raak. Elke werd op de rand 16 meter goed aangespeeld door Vee. Elke speelde zichzelf goed vrij en schoot de bal zeer beheerst in de hoek.

De keeper van RKHBS was volledig kansloos en zo zorgde Elke voor de 1-0.

Voorin waren Vee, Maud en Elke nog enkele keren gevaarlijk voor de goal maar het hard werken van deze dames werd niet beloond. Ook Nathalie die vanaf de linkerflank veelvuldig opkwam werd helaas niet beloond voor haar harde werk. Achterin was het de ijzersterke verdediging die geen kans weggaf. Veronique zat als een waardig aanvoerder overal tussen en straalde een over mijn lijk mentaliteit uit. Hierdoor gingen de dames met een 1-0 stand op het scorebord rusten.

Inmiddels was het goed druk geworden langs de lijn. In totaal waren er ongeveer 25 supporters, 3 honden en 7 koeien die de wedstrijd aandachtig volgde.

De tweede helft ging van start. De trainers hadden inmiddels al flink gewisseld en alle dames hadden inmiddels al speelminuten gemaakt.

RKHBS was echter iets beter bij de les en maakte uit het niets de 1-1. Door ietwat twijfelachtig optreden achterin wist de spits van RKHBS de bal laag tegendraads in te schieten.

Vee had kort hiervoor nog een enorme kans gemist op de 2-0 maar schoot net naast. Dat de dames van RKHBS deze wedstrijd serieus namen was te merken aan het zeer luidruchtige en uitbundige juichen bij de 1-1.

Een van de sterke punten van de dames van Geuldal/Sibbe is echter dat geen tegenslag te groot is en dat er bij elke tegenslag juist een tandje wordt bijgeschakeld.

Onder aanvoering van de zeer ijverige Roosje en Vee op het middenveld werd Geuldal/Sibbe alsmaar gevaarlijker en gevaarlijker.

In de 60e minuut was het Vee die weer eens een keer diep ging op de linkerflank. Roos bediende haar met een perfecte dieptepass.

Vee gaf een nog betere voorzet af en het was Maud Braam die op de juiste plek stond om de bal beheerst binnen te knikken.

2-1 voor Geuldal/Sibbe.

Hierna was RKHBS rijp voor de slacht. Geuldal/Sibbe bleef combineren en RKHBS was kansloos. De mooiste aanval van de avond zorgde ook voor het laatste doelpunt.

Alles begon bij een inworp genomen door Emmy aan de rechterkant van het veld. Emmy gooide naar Vee die vervolgens goed opendraaide en Roosje inspeelde.

Roosje gaf een prachtige steekbal op Elke die zo 1 op 1 op de keepster van RKHBS afliep. Beheerst en koel als Elke is gunde ze deze buitenkans aan de goed meegelopen

Maud Braam. Elke paste naar Maud die de bal in een leeg doel kon schuiven. 3-1 na een aanval uit het boekje.

Hierna regende het kansen. Zo wist Vee, Maud van de Heuvel, Maud Braam en Megan nog een aantal kansjes niet te verzilveren.

De dames van Geuldal speelde hierna de wedstrijd zeer beheerst uit en spaarde nog wat krachten voor aanstaande zondag waar Passart/VKC de tegenstander is.

Deze wedstrijd wordt om 10:00 uur gespeeld op het complex van SV Geuldal in Schin op Geul.

De inzet van de dames van Geuldal was geweldig. Ze vochten voor elke bal en gingen voor elkaar door het vuur. Er werd volop positief gecoacht.

Er zit nog heel veel rek in dit team!!!