Dames winnen met dubbele cijfers

Algemeen Archief – 2016/’17
Geschreven op zondag 30 oktober 2016 18:24 door Ralph Souren.

Keer vr2 – SV Geuldal vr1

De dames van Geuldal gingen op 30 oktober op bezoek bij de hekkensluiter Keer. Deze dames hadden in de eerste 4 competitiewedstrijden 44 doelpunten moeten incasseren en het was dan ook zaak dat de dames van Geuldal tegen Keer aan hun doelsaldo gingen werken. Geuldal reisde echter gehavend af richting Keer. Zo ontbrak een van de twee trainers door ziekte. Echter het gemis achterin van aanvoerder Jamie, laatste man Simone en links achter Cindy was een stuk groter. Abby en Leo hebben echter beschikking over een brede selectie en met links en rechts wat schuiven werd er door Abby een perfect elftal het veld ingestuurd. Kort voor aanvang moest hier toch nog in gewisseld worden omdat een speelster (Namen noemen we niet maar ze is 1.60 meter groot, blond haren, viert graag een feestje, razend snel en woont in schin op Geul) haar schoenen was vergeten.

Om 11:00 uur werd er afgetrapt en de dames van Geuldal kwamen zoals altijd goed uit de startblokken. Het duurde dan ook slecht 3 minuten voordat geuldal de eerste goal maakte. Het was Anouk die de ban brak en de 0-1 op het scorebord zette.

Het krachtverschil was erg groot en Geuldal ging Door met aanvallen. Het was in de 10e minuut Veronica die de 0-2 op het scorebord zette.

Femke maakte haar eerste goal in de competitie dit seizoen door in de 12e minuut de 0-3 er in te koppen. Femke merkte hierbij op dat koppen schadelijk is voor mensen. De trainers waren echter blij dat ze zich dit pas na de goal bedacht.

De 0-4 was voor Lisa die een moeilijke wedstrijd speelde. Doordat Keer ver inzakte en bij geuldal iedereen naar binnentrok had Lisa vrijwel geen ruimte en werd ze vrijwel niet in stelling gebracht om te scoren. De 0-4 schoot ze echter overtuigend raak.

Veronica bleef als links buiten erg gevaarlijk en tilde in de 17e en 19e minuut met twee keer een bekeken schot de score na 0-6. Haar acties deden denken aan Arjan robben. Dreigend opkomen aan de linkerzijde naar binnen snijden rond het 16 metergebied en dan dodelijk met het rechterbeen uithalen zoals Arjan robben dit van de linkerzijde van het veld kan.

Maud speelde als rechts buiten en hield de eerste 35 minuten het veld goed breed. Hierdoor verschafte ze zichzelf genoeg ruimte in de 35 minuut op de 0-8 keihard binnen te schieten.

Na de 0-8 werd geuldal slordig. De trainers kozen ervoor om te gaan wisselen en vaste basiskrachten als Lisa en Femke rust te geven. Geuldal ging mee in het wandelvoetval van Keer en werd na de eerste goede 35 minuten niet meer gevaarlijk.

In de rust probeerde abby de dames op te peppen en ze opnieuw neer te zetten. Omdat Keer helemaal niets had laten zien en Geuldal doelpunten voor het doelsaldo kon gebruiken ging geuldal achterin 1 op 1 spelen. Tegen een tegenstander als Keer hoeft dit geen probleem te zijn.

Roosje schoof hierdoor van de verdediging door naar het middenveld. De dames kwamen weer goed uit de startblokken en het was weer Anouk die in de 48e de score op 0-9 zette met een mooi schot.

In de 62e minuut werd Lisa na een goede actie neergehaald in het 16 metergebied en Geuldal kreeg een penalty. Elke is de aangewezen persoon om dit buitenkansje te verzilveren. Elke is door niks of niemand van de wijs te brengen en pakte dit cadeautje met liefde aan. Elke schoot de penalty onhoudbaar achter de inmiddels ingevallen reservekeeper van Keer. 0-10 !!! De eerste keeper was geblesseerd uitgevallen.

Noemenswaardig is echter wel dat Keer met 10 tegendoelpunten gas bleef geven. De dames van Geuldal waren de uitdaging kwijt en lieten de touwtjes duidelijk vieren. Dit leidde tot de eerste goal van Keer die ze dit seizoen maakte. Een diepe bal werd door de goed uitgekomen Danielle niet goed weggewerkt. Danielle schoot de bal vol tegen de aanvaller aan zodat dat die richting leeg doel kon lopen. 1-10.

De dames van Geuldal werden hier nog een beetje door geprikkeld en gaven letterlijk 2 minuten gas. Femke bracht met haar 3e goal van de wedstrijd de tussenstand op 1-11

Het slotakkoord was voor Floor die in de 85e minuut knap de 1-12 op het scorebord zette. De scheidsrechter vind het genoeg geweest en floot met nog 5 minuten te gaan af.

Na deze wedstrijd was eigenlijk heel geuldal teleurgesteld. Er had meer veel meer ingezeten. Het tegendoelpunt was onnodig. Maar achterafgezien is 12-1 een goede uitslag. Het is heel lastig voetballen tegen een hele slechte tegenstander. Nena gaf dan ook na de wedstrijd aan dit niet leuk te vinden. De dames van Geuldal hebben een uitdaging nodig!!! Gelukkig hebben we zondag nummer 3 Leonidas op bezoek! Een tegenstander waar onze dames van Geuldal kunnen laten zien wat ze waard zijn!!

De trainers eisen altijd het uiterste van de dames maar die trainers moeten ook nog leren dat de boog niet altijd gespannen hoeft te zijn. Zolang er drie punten worden gehaald mogen ze tevreden zijn en als de dames maar pieken op de momenten dat het er echt om gaat!!

Dames goed gedaan vandaag!!!