Dames winnen ook eerste bekerwedstrijd

Archief – 2017/’18
Geschreven op maandag 4 september 2017 15:04 door SV Geuldal.

Op 3 september mochten de dames van Geuldal/Sibbe aantreden voor de eerste officiële wedstrijd van het seizoen.

De dames van Passart/VKC 1 kwamen op bezoek in Geuldal. Deze dames werden 3 jaar geleden kampioen in de 6e klasse en spelen sindsdien in de 5e klasse.

De dames van Geuldal/Sibbe begonnen in de volgende opstelling: Danielle Wouters stond vertrouwd in de goal. De verdediging bestond uit Veronique van den Hove, Emmy Janssen, Gorgi Bekkers en Michelle van den Hove. Het middenveld bestond uit Roosje Prickaerts, Veronica Hubens, Maud van de Heuvel en Maud Braam. Voor het eerst dit seizoen stond het vertrouwde spitsenkoppel Elke Bekkers en Lisa Janssen voorin.

De tegenstander Passart is fysiek sterk en deden in de beginfase ook niet onder voor de dames van Geuldal/Sibbe.

De dames van Geuldal/Sibbe voetbalde goed waardoor ze een licht overwicht creëerde. Dit resulteerde in een enorme kans in de 10e minuut voor Lisa Janssen.

Roosje Prickaerts kreeg de bal op het middenveld aangespeeld en draaide prachtig open. In een beweging stuurde ze Lisa Janssen weg in de diepte.

Lisa kon hierdoor 1 op 1 op de keeper van Passart af maar wist deze buitenkans niet te verzilveren.

Hierna werden de dames van Geuldal/Sibbe sterker en sterker. Passart kon dit alleen maar tegenhouden door een aantal stevige overtredingen te maken.

Aanvallend hadden de dames van Passart geen creativiteit en daardoor werden er door de tegenstander nauwelijks kansen gecreëerd.

In de 19e minuut was het dan toch Geuldal/Sibbe wat de score opende. Het was Veronica Hubens die bedrijvig als altijd op het middenveld de bal oppikte.

Veronica kon ongehinderd opstomen richting het 16 metergebied van de tegenstander. Vanaf ongeveer 16 meter schoot Veronica hard op goal. De bal werd onderweg van richting veranderd door een verdediger van Passart en zo plofte de bal in de goal. 1-0 voor Geuldal/Sibbe.

Geuldal controleerde hierna de wedstrijd en voetbalde geduldig richting het doel van Passart. Kapot spelen van de tegenstander was de opdracht en dat deden de dames uitstekend. In de 43e minuut was het de 16 jarige Maud Braam die een penalty versierde. Maud dook vanaf de linker flank het 16 metergebied in. Maud heeft al vaker laten zien over een techniek en balbeheersing te beschikken waar menig profvoetballer jaloers op is. Maud passeerde in het 16 metergebied haar directe tegenstander die niets anders kon doen dan haar vloeren. De uitstekend fluitende scheidsrechter Rob Bovens wees naar de stip en floot voor een penalty.

Lisa Janssen is de aangewezen dame om dit buitenkansje te verzilveren. Na een rustige aanloop schoot Lisa alweer haar 4e goal in 2 wedstrijden binnen!!

2-0 voor Geuldal/Sibbe. Met deze tussenstand werd ook de rust opgezocht.

In de tweede helft maakte de trainers gebruik van de voorsprong en het overwicht en spaarde een aantal dames. Hiernaast gaven de trainers andere dames de kans zich te bewijzen.

Een van deze dames die zich mocht bewijzen was Miryam Dijks. Miryam speelde als rechter middenvelder en kreeg de opdracht onbevangen te spelen en vooral te zorgen voor aanvallende impulsen vanaf de rechter kant. Het was weer Veronica die in de 60e minuut vanaf de linkerkant een afgemeten voorzet afleverde bij Miryam die goed was meegelopen op de rechterkant. Miryam nam de voorzet in een keer op haar pantofel en maakte zo haar eerste doelpunt ooit!!!

3-0 voor de dames van Geuldal/Sibbe.

De dames van Geuldal/Sibbe wisten hierna de wedstrijd goed dood te maken. Passart wist de hele wedstrijd geen enkele kans te creëren. De verdediging onder leiding van de wederom ijzersterk spelende Veronique van den Hove gaf helemaal niks weg. Afwisselend speelde Megan Bergmans, Kyra Herben, Nathalie Nobben, Emmy Janssen, Myrthe Peerboom en Gorgi Bekkers achterin. Stuk voor stuk haalde deze dames een zeer ruime voldoende.

Een prachtig eerste resultaat in een officiële wedstrijd voor de dames van Geuldal/Sibbe. Volgende week mogen de dames op bezoek bij 4e klasser Ubachsberg. Hopelijk kunnen de dames dan de positieve lijn vasthouden.