De afgelopen week van de E1

Geschreven op zondag 18 oktober 2015 20:34 door SV Geuldal.

Vorige week zaterdag ging de E1 op bezoek bij de Heeg E1. Op papier zou deze tegenstanderniet de moeilijkste tegenstander moeten worden gezien de vorige uitslagen.

Net zoals voorgaande wedstrijden begonnen we slordig, niet helemaal bij de les. Meestal pakken we later ons spel op. Maar deze zaterdag lukt dat niet. Ik weet wel wat daar de oorzaak van was. Er gebeurden gedurende de wedstrijd dingen, waarvan de jongens onder de indruk waren, ze vonden het oneerlijk gaan. De coaches moesten op een vaste plek staan, mochten niet eens een bal achter het doel weghalen. De achterstand die was ontstaan konden we niet meer ombuigen naar een gelijkspel of een overwinning. De scheidsrechter liet veel toe van de tegenstander terwijl wij steeds werden afgefloten. De kinderen begrepen er niks van. Zelfs toen Joep door twee tegenstanders tegelijk werd neergehaald, vond de scheidsrechter het niet de moeite waard om te fluiten, laat staan om te kijken hoe het met hem was. Zijn moeder ging toen kijken hoe het met Joep was, omdat hij zo lag te huilen, werd ze door de scheidsrechter meerdere malen vervelend gevraagd om het veld te verlaten. Helaas werd er verloren. We hopen dat de volgende bezoekende ploegen hier met een prettiger gevoel weggaan dan dat van ons en dan heb ik het niet over het verlies.

Afgelopen maandag waren we uitgenodigd door Walram E2 voor een oefenpotje. Voorafgaand aan de wedstrijd hebben we met de jongens nog even kort gesproken over de gebeurtenissen bij de Heeg. Walram E2 is een goede ploeg blijkt al gelijk vanaf de aftrap. Het lijkt wel alsof zij een man meer hebben. Ze combineren erop los en komen verdient met 2-0 voor. Wij beginnen ons spel op te pakken en de kansen te benutten. Uiteindelijk zijn wij toch de betere ploeg en fysiek sterker. Eindstand 2-9 voor sv Geuldal

Afgelopen zaterdag een belangrijke wedstrijd tegen Hulsberg E1. Hulsberg staat mooi bovenin de poule, dus dit belooft een uitdagende wedstrijd te worden. Onze verwachting werd ook waarheid. Hulsberg speelde goed, waren zeer getraind in spelhervattingen en lieten de bal goed rondgaan. Op slag van rust konden we de gelijkmaker voorkomen en gingen we rusten met een stand van 1-2. Keegan had er twee prachtig uit een onmogelijke hoek ingeschoten. Na de rust lukte het ons na een tal van prachtige aanvallen om de score uit te breiden naar 1-5. De weerstand van Hulsberg werd gelukkig minder, al kwamen ze nog wel een paar keer gevaarlijk bij ons doel.