De blik van Sjtass op BMR 3 en Eikenderveld uit

1ste elftal2de elftal
Geschreven op maandag 21 maart 2022 10:35 door Milan Stassen.

Gisteren was de Sjin Romanos afterparty. De entree was 12,50. Die had ik niet, en als ik die wel had dan weet ik nog niet zeker of ik gegaan was. Ik heb niets met zanger Erwin (doe mij maar Johnny Blenco), ik luister niet graag naar die jongens van de Molliemeekersj en om voor Rossi 12,50 neer te leggen is net iets te veel van het goede. Daarbij had ik afgelopen weken al genoeg geld uitgegeven aan consumpties en moest ik vandaag fit zijn om te vlaggen en te schravelen bij Geuldal 2. De stem van Mitchel Franken klonk vanochtend als een terugtraprem, hij had wel een leuke party gehad.

Vandaag stond een wedstrijd in Mheer tegen BMR 3 op het programma. We speelden op het hoofdveld van het prachtige complex. Het was de wedstrijd van de comeback van Jerome Huntjens. Hij heeft er een jaar of 2 uitgelegen vanwege een knieblessure. Een daverend applaus kreeg hij niet bij zijn invalbeurt. Er stond geen kip te kijken en ik wilde wel klappen maar ik had de vlag in mijn handen.

Geuldal 2 aka ‘het tweede’ begon slordig aan de wedstrijd. De passes waren onnauwkeurig en de Banholtianen kregen te veel ruimte. Geuldal creëerde toch een paar kansen, maar het scoren bleef uit. Toch werd het eerste doelpunt gemaakt door Geuldal. Een voorzet van Bob Felix werd door de verdediging van BMR gemist en Denys Smeets hield het hoofd koel en scoorde de 0-1.

Niet veel later werd Jerome Huntjens in het veld gebracht om maximaal 45 minuten mee te doen. Het duurde niet lang of hij wist het net te vinden. Hij scoorde bij zijn comeback. Het is hem gegund.

In de eerste minuut na rust kreeg BMR een penalty. Een aanvaller liet zich slim over het been van Stan Kleintjens vallen. Thies Ronckers nam de bal vanaf 11 meter en schoot deze fraai het doel in. Soon-to-be raadslid van gemeente Valkenburg Chris Schrouff wist het schot helaas niet te stoppen. Het doemscenario was begonnen: 2-0 voor met rust en meteen de aansluitingstreffer tegenkrijgen in de eerste minuut ná rust. BMR creëerde echter geen enkele grote kans door noeste arbeid van het kopsterke centrale trio achterin bij Geuldal.

Toch bleef het te lang 1-2. Het was koempel Roy die uiteindelijk via een vrije trap prachtig de 1-3 maakte. Ian Swillens forceerde deze vrije trap en even later forceerde hij ook een penalty. De keeper tikte Ian aan waardoor de bal op 11 meter ging. Koempel Roy verhoogde de voorsprong met een goed schot: 1-4. Het mooiste doelpunt moest echter nog komen.

Na een aanval van BMR won ondergetekende in het eigen zestienmetergebied een belangrijk duel en tikte de bal naar de kleine Scott Caubo. Hij gaf de bal via een prachtig hakje in een keer door op koempel Roy en deze stak met de bal aan de voet rap het veld over. Roy wist via een steekballetje Bob Felix te bereiken en deze wist linksom én rechtsom de keeper te passeren. 1-5 was de eindstand. Een glas bier in de kantine in Mheer kost inmiddels 2,20.

Geuldal 1 moest uit naar Eikenderveld. Toen ik om 14:29 arriveerde zag ik Milan Marquez nog net de 0-1 maken na een korte dribbel. Fijn dat Geuldal in de eerste minuut de eerste goal maakt en niet de tegenstander. Dat is eerder dit seizoen wel eens anders geweest.

Geuldal oogde wat sterker en fitter dan Eikenderveld. Toch wist de thuisploeg halverwege de eerste helft op 1-1 te komen. Geuldal verzwakte een klein momentje waar de Heerlenaren juist fel waren. Dit tegendoelpunt was niet nodig, want veel kansen kreeg Eikenderveld niet.

Met de kantinebeheerder waren wij in de rust de oorlog in Oekraïne aan het bespreken. Hij tapte een lekker glas Alfa bier.

Kevin Bartels viel na rust in en dat was zoals altijd een genot om naar te kijken voor Geuldalsupporters. Hij wist in de gevorderde tweede helft de 1-2 te maken door op het juiste moment op de juiste plek te staan. Invaller Ghian Franken wist ook het net te vinden, hij mag vaker naar een afterparty gaan de dag voor de wedstrijd. Ivo Schrouff gaf een goeie voorzet maar Ghian miste net de bal. Hij zat met zijn gedachten nog bij Rossi en Erwin. De andere invaller, Victor van den A-jeugd, wist deze bal op te vangen en terug te leggen op Ghian. Nu wist hij wel het net te vinden. Geuldal won terecht met 1-3.

Het was gezellig in de kantine na afloop, al klonk het minder gezellig in de kleedkamer van de verliezers. In de kantine zagen we de laatste 10 minuten van de Klassieker. Vroeger was ik voor Ajax, maar nu niet meer. Ik heb een hekel gekregen aan Anthony.

Niels Bemelmans vroeg zich af hoe het was om voor één dag het loopvermogen van Ivo Schrouff te hebben. Dat ben ik met hem eens. Ik vraag het mij ook af. Nächste Wochenende is de kraker Roë-Jrung 2 – Geuldal 2 in Lemiers. Het eerste elftal krijgt Zwart-Wit op bezoek. Een echte derby in Wijlre.

Zes punten voor Geuldal 1 en 2 vandaag, en we gaan verder met leven.

Milan Stassen