De blik van Sjtass op Hulsberg 4 uit

4de elftal
Geschreven op zondag 19 maart 2023 21:45 door Milan Stassen.

Het seniorenelftal Geuldal 4 ging vandaag op bezoek bij de gevreesde tegenstander Hulsberg 4. Geuldal kreeg in de thuiswedstrijd een oorwassing van maar liefst 0-5. De ploeg van Frans Souren ging op de vroege ochtend desalniettemin met een opgeheven hoofd richting de grote club met kleine parkeerplaats. In de onderafdeling zesde klasse kan namelijk alles gebeuren.

Tijdens de warming-up blesseerde belangrijk icoon Ralf Bock zijn rug. Op handen en knieën – als een échte bok – moest hij bijkomen en teleurgesteld verliet hij de grasmat.

In een miezerregen begon Geuldal sterk aan de wedstrijd. Ondanks dat het team geen topspelers, uitblinkers of doelpuntenmakers heeft, wist Geuldal op inzet veel duels te winnen en kreeg het zelfs een paar grote kansen. De lichte jongens met loopvermogen zetten goed druk en vaak wist de laatste man van Hulsberg ‘het niet meer’. Zelfs Brent Caubo kreeg een grote kans, maar de forse keeper stuitte zijn volle poeier. Met een 0-0 stand gingen we het kleedlokaal in.

In de tweede helft leverde Geuldal iets in. Hulsberg kreeg net wat meer kracht en dacht via een hoekschop op een 1-0 voorsprong te komen. Rechtsback Rico (Ricardo Franssen) nam zijn taak bij de tweede paal serieus en hij sprong zo hoog als hij kon om de bal met zijn hand over het doel te stompen. Hulsberg kreeg terecht een penalty en Franssen mocht gewoon blijven staan, hij kreeg gek genoeg geen kaart.

De penaltynemer schoot over, tot groot genoegen van de Geuldallers. De scheidsrechter zag dit ook en besloot dat de misser overnieuw de penalty mocht nemen. Keeper Joep (van ’t Graefke) zou van zijn lijn af zijn gekomen, aldus de scheidsrechter. De tweede poging was wel raak: 1-0 Hulsberg. Dit gebeurt alleen in de onderafdeling zesde klasse, maar daar moet je je als voetballer bij neerleggen.

Geuldal deed haar best en zocht opnieuw de aanval. Op de counter wist Hulsberg helaas te scoren: 2-0. Daarna werden er vooral over en weer overtredingen gemaakt en hier en daar werd wat gescholden. Ralf Bock viel ondanks zijn blessure toch in en wist in één actie de bal snoeihard naar voren te koppen, met zijn noppen de tegenstander op de schouder te raken waardoor het shirtje van laatstgenoemde aan flarden ging, én een vrije trap mee te krijgen. Een dieptepunt kwam van boegbeeld Johnny Smeets. Hij mocht 10 minuten van de scheidsrechter afkoelen vanwege zijn vocabulaire. Na negen minuten viel de alerte Smeets in bij een aanval. Toen de scheids Johnny het veld inriep, en erachter kwam dat hij al lang mee deed, was er geen probleem.

Geuldal kwam niet aan scoren toe maar speelde voor haar kwaliteiten geen slechte wedstrijd. Ik hoop voor de nummer 8 van Hulsberg dat hij Johnny Smeets niet is tegengekomen bij de Einzelgängeroptocht in Wijlre. Ook hoop ik voor nummer 8 van Hulsberg dat hij volgend seizoen goede scheenbeschermers heeft. Die heeft hij nodig.

Voor minder onzin, lees mijn verslag van de kraker in tweede klasse F Geleen Zuid – RVU in dagblad De Limburger morgen. RVU wist met maar 10 man overtuigend te winnen. Het werd 1-5.

Geuldal 4 krijgt volgende week Walram 3 op bezoek, waar het enkele weken geleden nog onderuitging met 7-0. De derby wordt gespeeld op het biljartlaken in Schin op Geul. Tot dan.

Milan Stassen