De blik van Sjtass op SCG 2 uit

2de elftal
Geschreven op maandag 25 oktober 2021 17:23 door Milan Stassen.

Afgelopen donderdagochtend was ik samen met een dispuutsgenoot in compleet jacquet aanwezig bij de eucharistieviering ter gelegenheid van de 98e Dies Natalis van de Radboud Universiteit in de protestantse St. Stevenskerk te Nijmegen. Gewoon omdat het kan. En omdat we allebei geen zin hadden om te studeren. Een karige bedoeling, zo’n protestantse kerk. Toch heb ik donderdag de Heer geprobeerd te bereiken met mijn gebeden. Als hij geluisterd heeft zou Geuldal 1 én Geuldal 2 vandaag winnen.

Met het tweede elftal speelden wij, zoals vrijwel alle wedstrijden dit seizoen tot nu toe, op een heerlijk grasveld. Deze keer was het veld in Gronsveld een beetje vochtig en de ochtendzon stond laag, waardoor de spelers het op deze koele ochtend toch akelig warm kregen. Ik voelde zelf shoarma van gisterennacht omhoogkomen tijdens de warming-up waardoor ik het even warm kreeg als Lebon, die nu aan het strand ligt van de Middellandse Zee. Omdat Kleijntjens vandaag op de lijst stond van het eerste elftal was ondergetekende aanvoerder. Kleijntjens speelde niet voor niets op 1. Veel spelers waren geblesseerd, anderen moesten werken en Scheepers bleef in Eindhoven: ‘’hij kwam niet af’’.

Met 11 spelers van Geuldal 2 in de basis, aangevuld met een bank bestaande uit twee jongens van Geuldal 3 en Collin Heijnens van de A-jeugd (bekend van Limbo-Expres) trapten we af. SCG 2 was an sich een redelijke tegenstander, maar het is jammer dat ze niet aan voetballen toe kwamen. Geuldal was namelijk wederom de betere ploeg. Alle spelers leverden vandaag een topprestatie. De verdediging stond als een huis, het middenveld won alle duels en de voorhoede was dreigend. Bij balverlies stond iedereen zijn man en bij balbezit werden de ruimtes gezocht en gevonden via mooie combinaties. Het duurde dan ook niet te lang voordat vanaf rechts een goede voorzet van Ghian bij Swillens terecht kwam en hij deze in één keer in het net ramde: 0-1. Niet veel later kwam er eenzelfde aanval vanaf rechts en Scott gaf een voorzet op maat. Rien Beckers snelde zijn verdediger voorbij en poeierde de bal in de linkerbenedenhoek: 0-2.

De 0-3 was de mooiste goal die ik op het amateurniveau in tijden heb gezien. Ikzelf onderschepte de bal, combineerde met Jeff, Niels en Mitchel. De bal kwam via het middenveld bij Ivo Habets terecht. Daarna raakten nog twee medespelers de bal en een geweldige voorzet – wederom vanaf rechts – bereikte de kruin van Swillens. Zoals Haller dat afgelopen dinsdag deed, kopte hij de bal perfect in. Een prachtig doelpunt waar het hele team aan bij heeft gedragen.

Na rust tikten we achterin tactisch een beetje rond. De tegenstander rende zich kapot en had niet veel meer in te brengen. Swillens scoorde knap zijn derde doelpunt van de dag (hij zal volgende week wel op 1 spelen) en 0-4 was de eindstand. Een sportieve wedstrijd met goede arbitrage en een klasse resultaat zonder blessures of andere omstandigheden. Het bidden heeft, net zoals twee weken geleden, geholpen. Volgende bekerwedstrijd spelen we waarschijnlijk uit tegen Geldrop 2. Heb er geen zin in. Tijdens het douchen luidkeels meegeschreeuwd met de KaraokeKings op de box. Voor degene die ze niet kennen: de KaraokeKings zijn ongeveer zoals Abba, maar dan uit de Heeg. En ongehoebeld.

Na de wedstrijd ben ik op de zonnige zondagmiddag met David Smeets en Jeroen van Geuldal 3 naar het evenement Bok ’n Blues geweest in Valkenburg. Voor de eerste keer sinds ongeveer twee jaar tijd hebben we een paar noemenswaardige bands gezien die prima livemuziek leverden. Bij de sponsor Pub 13-i hadden the PinPins het podium betreden en bij café ’t Pleintje speelde Cajun Blue een geweldige set met o.a. Green River, een nummer van Toto en het geweldige Black Magic Woman van Santana. Met een paar pils achter de kiezen hebben we Ricky van Weersch van Geuldal 3 gebeld die toevallig in Valkenburg was. Zonder voorbereiding de bühne op gesprongen en een korte niet-kinderachtige set geleverd. Ik nam plaats achter de drums bij Fuckin’ up (Neil Young), Keep your hands to yourself (Georgia Sattelites), Thirteen days (J.J. Cale) en Hocus Pocus Focus. We hebben de tent weggeblazen, voor die paar mensen die daar waren tenminste.

NEC had vandaag knap gewonnen in Twente en Geuldal 1 heeft een punt meegenomen uit Eys. In de wandelgangen hoorde ik dat Geuldal een spannende wedstrijd speelde met veel kansen aan beide kanten. Mijn 3-puntengebed heeft voor Geuldal 1 niet mogen baten, wellicht omdat ik katholiek was in een protestantse kerk. Desalniettemin heeft Geuldal weer een punt, en zo Zwart-Wit onder zich gehouden.

Volgende week staat voor Geuldal 2 een uitwedstrijd tegen Hulsberg 3 op het programma. Als we spelen zoals vandaag gaat dat weer een topwedstrijd worden. Kom vooral een keer kijken. En nog liever, kom graag een keer vlaggen. We hebben geen vaste leider bij Geuldal 2, maar gelukkig wel een Sjinse bekende van de voetbalclub met een goede muzieksmaak die zich iedere week opoffert om de jongens naar een overwinning te leiden. Nu een vlagger nog. Aanmelden kan bij mij. Mocht u het nooit gedaan hebben, dan leer ik het u wel. Ik speel per slot van rekening linksback. Vlaggen is niet vervelend. Het is genieten, zeker bij dit elftal.

Ik zie u (inclusief vlag) volgende week langs de lijn in Hulsberg om 11:45 uur. Tot dan.

Fijne avond.

Milan Stassen