De blik van Sjtass op Vijlen 2 thuis

2de elftal
Geschreven op maandag 4 april 2022 08:23 door Milan Stassen.

Treintraject SOG – Nijmegen (volledig Arriva)

Vandaag stond voor Geuldal 2 een thuiswedstrijd tegen Vijlen 2 op het programma. Het zou wel eens zwaar kunnen worden, want de spelers van Vijlen hebben altijd hoog gevoetbald (Bingo)! Het veld in my country home lag er prima bij en de felle zon verlichtte het Schin op Geulse hemelsblauwe firmament. Voor de verandering stonden er mensen langs de kant te kijken. Dames 1 keek vanuit de kantine, het eerste elftal keek vanaf het terras en ome Jacques was ook aanwezig.

Geuldal kwam al snel op voorsprong uit een perfect aanval. Jerome Huntjens liep weg van de verdediging en kreeg de bal na een uitstekende pas van Yannick Meertens. Acrobatisch schoot Jerome de bal over de keeper heen en wist zo het net te vinden.

Na de 1-0 gaf Vijlen wat tegengas en kwam zij redelijk aan voetballen toe, iets dat niet zou mogen gebeuren. Na een blessurebehandeling van een paar minuten werd de wedstrijd hervat en dit kwam voor de thuisploeg precies op het juiste moment. De verdedigers kregen even adem en bij de hervatting van de wedstrijd had Geuldal ook weer de overhand. Voor rust werden nog drie doelpunten gemaakt door Ian Swillens, nogmaals Jerome, en Denys Smeets. Laatstgenoemde was vandaag aanvoerder, als dankgebaar voor zijn verdiensten 25 jaar lang op de D-jeugd van RKVV Struchter Boys. Denys, bedankt. Met een royale 4-0 voorsprong gingen we de kleedlokalen in.

Na rust kreeg Vijlen al vrij snel een kans die onverhoopt achter keeper, tevens reeds geïnstalleerd raadslid, Chris Schrouff belandde. Het hoogtepunt van de wedstrijd kwam kort daarna toen de doelpuntenmaker van Vijlen werd gewisseld, en deze jongen met sterallures het daar pertinent mee oneens was. Hij bleef gewoon in het veld staan. Vrij kinderachtig, maar we konden er wel om lachen. Na een korte woordenwisseling bij de uitploeg is de sterspeler eindelijk in de dug-out gaan zitten. Hij zei, ik citeer: ‘’dat hoef ik me toch niet laten te gevallen.’’ Een paar tellen na de spelhervatting kreeg een speler van Vijlen vol de bal in het gezicht. Hij had een bloedneus en we grapten gezamenlijk dat Vijlen nog een fanatieke bankzitter had, maar de bebloede rechtshalf zei: alles behalve dat hij weer het veld in komt’’. We konden allemaal lachen. Ik had oprecht een leuke tijd. Na de zoveelste spelhervatting scoorde Tuèn van de Sjiéper de 5-1 na een goeie loopactie. Het spel lag helaas daarna weer ontzettend vaak en lang stil door blessures aan de kant van Vijlen. Het is ze niet gegund.

Omdat de wedstrijd zo lang stillag, ga ik deze tijd ook maar vollullen, om zo een correct beeld van de wedstrijd in het verslag te weerspiegelen. Afgelopen vrijdag was de release van de nieuwe plaat van de Red Hot Chili Peppers. De plaat valt niet tegen. De nummers luisteren prima weg, maar het album bevat m.i. iets te veel tracks. Het nummer ‘the Heavy Wing’ steekt met kop en schouders boven de andere songs uit. De power van teruggekeerde gitarist John Frusciante is op the Heavy Wing goed te horen. Het gitaarwerk doet aan het grunge-gejengel van Neil Young denken, de zang van Frusciante in de refreinen is erg krachtig (iets dat op de vorige platen mist) en drummer Chad Smith leeft zich ook uit, echt een aanrader. Het nieuwe album van de Zweedse band Meshuggah werd afgelopen donderdag gereleaset en is écht ontzettend zwaar. Ook een aanrader, maar omdat de muziek minder toegankelijk is, bespaar ik u de details.

Na de spelhervattingen miste Geuldal veel kansen. Toch wist Jerome Huntjens zijn derde doelpunt te maken door een goed schot dat binnenkant paal binnenviel. Ook Ian Swillens maakte een prachtig doelpunt uit een onhoudbare afstandspoeier. Scheidsrechter Karel floot een uitstekende wedstrijd. Bij deze bedank ik de vrijwilligers van de club die vrijwillig komen fluiten/ vlaggen. Karel en anderen, bedankt. Geuldal overrompelde haar tegenstander vandaag en won met 7-1. B’vo!

De jarige trainer gaf een rondje na afloop in het kleedlokaal, maar in de kantine bleef het helaas erg rustig. Ik hoop dat het zondag 15 mei na de thuiswedstrijd van het eerste elftal tegen Vaesrade de kantine afgeladen vol is. The Pigeons treden dan eindelijk weer op. De leden en vrienden van Geuldal zijn welkom, ook de fanatieke heer in het publiek van ons eerste optreden in de kantine in januari 2018: de huidige scheidsrechter van Ubachsberg 3.

Komende dinsdag staat voor Geuldal 2 een zware wedstrijd te wachten tegen Partij 2, een ploeg die alleen haar wedstrijden wint als het eerste elftal vrij heeft. Ik kan helaas zelf niet aanwezig zijn, maar ik heb het volste vertrouwen erin dat de andere jongens van het tweede er vol voor gaan. Zeker nu de koppositie in de competitie is overgenomen omdat Berg niet in actie kwam. Succes boys.

Milan Stassen