De blik van Sjtass op DBSV 4 en Kakertse Boys thuis

1ste elftal2de elftal
Geschreven op vrijdag 22 april 2022 20:51 door Ralph Souren.

Waarom kon Jezus niet meer over water lopen na zijn herrijzenis? / Why couldn’t Jesus walk on water anymore after his resurrection?

Hij had gaten in zijn voeten/ He had holes in his feet.

Vandaag was de voetbalzondag in Sjin. Ja, paasmaandag is een zondag. Geuldal 2 speelde tegen het internationale team DBSV 4 en Geuldal 1 speelde tegen De Kakert. Omdat deze wedstrijdverslagen de dorpsgrenzen overschrijden, volgt de samenvatting van Geuldal 2 –DBSV 4 in het steenkolenengels. Dan kunnen die studenten ook een keer het verslag meelezen.

Geuldal began messy in their match against the international students, but it wouldn’t take long for Ghian Franken to score the 1-0 after a great team effort. Bob Felix scored the 2-0 out of a distance shot a few minutes later. The tone was set and Geuldal would win. And they should, in order to be the champions of the competition. DBSV could not do much. They created a few chances, but they did not really come through our defense.

Victor from the Bolt scored an hattrick, after he missed two hattricks. Denys Smeets scored an hattrick after Victor did. DBSV scored one goal in between. Wing-back Rien Bakers scored the final goal. 9-1 was the result and it’s pathetic that I really don’t know any English football terms. Trainer Sandrino was talking about the sexual intercourse that players should have with the ball during the match. Referee Karel whistled a fine game.

Na de wedstrijd van Geuldal 2 begon het eerste elftal rustig aan de warming up. Ook de wedstrijd tegen Kakertse Boys zou uitlopen tot een doelpuntenfestijn.

Kay scoorde de 1-0 uit een prachtige vrije trap die onderkant lat binnenviel. Onhoudbaar. Niet veel later gaf Milan Marques een perfecte steekbal op Danny. Laatstgenoemde passeerde de keeper en scoorde de 2-0. De 3-0 was een geweldig afstandsschot van Alain Lebon. Ivo schrouff gaf daarna eindelijk een goede voorzet die precies op het hoofd van Dani Parlag belandde. Hij stond vrij en scoorde de 4-0. Dit was de ruststand.

Na rust ging Geuldal door. Danny gaf een goeie corner en Dani Parlag scoorde wederom met het hoofd. Even later strafte Danny een fout van de Kakertse verdediging af en liep zelf de bal het doel in: 6-0. Nemo maakte daarna een doelpunt na een perfect uitgevoerd eentweetje met Milan Marques. Kay scoorde de 8-0, alsof het nog niet spannend genoeg was. In de slotfase werd de wedstrijd beslist toen Danny scoorde na een goede steekbal van Kay. 9-0 was de eindstand en het succes van Geuldal 1 valt als volgt te verklaren: alle 11 spelers droegen zwarte schoenen.

Nog nooit is er in de clubgeschiedenis zoveel doelpunten gemaakt door de selectie. 18 doelpunten op één grasveld binnen een paar uur tijd. Dit is ook officieel de meest ruime overwinning van Geuldal 1 tot nu toe. De records worden week na week verbroken en we gaan een leuk einde van het seizoen tegenmoet met veel spanning, goed voetbal en een kampioenschap (prematuur) in het verschiet voor het tweede elftal. Zondag speelt Geuldal 2 thuis in Schin op Geul de bloedstollende kraker tegen Hulsberg 3, want Hulsberg wist in de eerste wedstrijd met 6-2 van Geuldal te winnen. Verliezen mag niet meer in deze fase van het seizoen. Met gezonde spanning leef ik naar de wedstrijd toe. Geuldal 1 gaat op bezoek bij Voerendaal. Ik denk dat zij iets meer weerstand zullen bieden dan Kakert, al kijk ik tegenwoordig nergens meer raar van op.

Fijne week.

Milan Stassen