De dames 1 gaan als een speer!

Geschreven op maandag 31 augustus 2015 10:26 door SV Geuldal.

De dames 1 hebben onder de gegeven omstandigheden al een topprestatie geleverd. Moeizaam komt het seizoen op gang door vroege blessures en late vakantieplanning maar daardoor laten de dames zich niet uit het veld slaan. Onder het toezicht van onze nieuwe trainer, Raunchy Gelissen, maakt de ploeg mooie stappen en boekt reeds goede resultaten. Weliswaar met matig voetbal tot nu toe maar ruim gecompenseerd door een enorme inzet, zowel op de trainingen als in de wedstrijden, kunnen we al met al zeer tevreden zijn. Dan Bekkers nam afscheid als trainer en Raunchy kan nu verder bouwen aan- en met het damesteam. Kim en Veronica zijn nog steeds geblesseerd, Nicky en Anouk begonnen het seizoen met lichte blessures waardoor ze aan de kant moesten blijven toezien tot nu toe. Maar er staat wel een team! De trainingen verliepen tot nu toe goed en Raunchy maakt ter degen kennis met de club en het team in het bijzonder. Iedereen moet nog even wennen aan de fusie met al zijn perikelen maar alles loopt vooralsnog voortvarend. Een oefenwedstrijd tegen Heer gaf al aan dat het een moeilijke seizoenstart zou worden, Anouk na de warming-up gelijk geblesseerd en we eindigden de wedstrijd daar met 9 spelers om vervolgens geflatteerd met 4-1 van het veld te gaan. De eerste bekerwedstrijd op 23 augustus tegen Haslou werd 1-1. Een terechte uitslag voor een wedstrijd waar er kansen over en weer waren en waar een gehavend SV Geuldalteam zich staande wist te houden. Ook hier moesten we door omstandigheden met 10 dames de wedstrijd afmaken. De tweede bekerwedstrijd in Geleen, tegen Geleen Zuyd, verliep heel anders. We begonnen als een team te voetballen en bij tijd en wijle stond het echt goed. Er werd frivool gecombineerd, de ruimtes werden goed benut en er werd vooral hard gevochten. Iedere meter werd gebruikt en de inzet zowel individueel én als team was wederom enorm! Geleen-Zuyd scoorde iets tegen de verhouding in de 1-0 maar we vochten gewoon door. Dat leverde niet lang daarna de 1-1 op. Na een mooie steekbal werd perfect doorgelopen én binnen geschoten door Nena. Door een foutje in het door dekken en een keepersblunder ontstaat de 2-1. Dit was het keerpunt. SV Geuldal pakte het anders aan; Met nog meer werklust en iets minder mooi voetbal maar wel effectief viel de 2-2 binnen. De eer was aan Femke die goed en snel reageerde toen de bal door de verdediging van Geleen-Zuyd niet goed werd verwerkt. Daarna werd het knokken, knokken en nog eens knokken. Door de enorme hitte, 28 graden Celsius was het mooie ervan af en ontstonden kansen over en weer. Marion paste de buitenspelval goed toe tot grote ergernis en frustratie van de tegenstander. Daar maakten wij goed gebruik van door rustig te blijven en de kansen af te wachten. En die kansen kwamen…..Bij een vrije trap van Elke riep ik nog tegen Esther”ga tegen de keeper aanstaan, die bal komt terug” en het gebeurde precies zo, ze was een stap te laat maar hoe mooi kan voetbal zijn, even later deed ze wel heel oplettend reageren toen de keeper van Geleen-Zuyd een bal moest laten lopen via de lat en Esther lekker kon binnen tikken, 2-3. Vervolgens werd de wedstrijd professioneel uitgespeeld, proficiat dames, respect!

Jack namens

Staf Dames 1, SV Geuldal