De kraker kraakte

Geschreven op zondag 22 november 2015 22:30 door SV Geuldal.

Op het programma de thuiswedstrijd tegen de koploper SVME E1.

Bij een aantal van ons zijn de hele week de zenuwen al aanwezig. Willen we een eventueel kampioenschap vieren dan moet er gewonnen worden van de koploper, anders hebben we het niet in eigen hand.

Gelukkig kan de wedstrijd doorgaan, er waren namelijk al genoeg wedstrijden afgelast. Op het achterste deel van het hoofdveld in Wijlre hebben we gelukkig een redelijk bespeelbaar veld.

Voor de warming-up wordt er met de jongens besproken wat vandaag de bedoeling is. Ik zie gespannen gezichtjes. De opdracht is net zoals elke week proberen te winnen. Maar ik geef ze wel mee dat een gelijk spel of verlies vandaag ook niet erg is. Het blijft uiteindelijk maar een spelletje. Er zijn ergere dingen die kunnen gebeuren.

Vanwege de gebeurtenissen in Parijs wordt er voor de wedstrijd gezamenlijk een minuut stilte gehouden. Wat kan dat een indruk op iemand maken, kippenvel.

IMG-20151121-WA0006

De wedstrijd start en we staan gelijk onder druk. Een aantal aanvallen achter elkaar, maar gelukkig zonder resultaat. We zijn zoekende. Waar is de opening. We komen langzaam ook aan het voetballen. Veel counterwerk, maar wie maakt de eerste. Gelukkig zijn wij dat. We weten na hard werken, maar niet altijd met goed voetbal, de rust in te gaan met een 2 tegen 0 voorsprong. Maar we zijn er nog lang niet.

Na rust weet ik niet wat er aan de hand is. We zijn in slaap gevallen, passes komen totaal niet aan. We leiden veel balverlies en zien een super gemotiveerd SVME. Hallo Geuldal, wakker worden, de tegenstander loopt over ons heen. En scoorden verdiend 2x.

Oh dat was niet de bedoeling. Wij proberen de jongens wakker te krijgen. De teneergeslagen hoofdjes moeten weer trots omhoog.

En jawel hoor, het lukt. Het spel is niet altijd even mooi, maar door hard samen werken geven we weer weerstand. Wij hebben nu de beste kansen. De druk ligt nu bij hun. De spanning is om te snijden. Ik heb nog een goed gevoel, blijven motiveren.  De laatste seconden tikken weg. Keegan had vandaag een goede tegenstander,maar het lukt hem om nog een laatste keer te passeren en een perfecte voorzet te geven. De bal komt precies bij Christof in de voeten. Die weet wel raad met de bal en knalt hem hard voorbij de keeper. Wat een ontlading, ik ren uit enthousiasme het veld in en zie iedereen juichen. Het kan niet lang meer duren. En dat is ook zo. Ruud D fluit vandaag weer een super wedstrijd en fluit ook gelukkig af.

Proficiat jongens, vandaag had het anders kunnen lopen maar gelukkig zijn wij de winnaar vandaag. Altijd positief blijven.