De laatste wedstrijd…een waar slagveld!

Geschreven op maandag 16 mei 2016 21:56 door SV Geuldal.

Onze laatste wedstrijd stond op het programma en zoals jullie in het vorig verslag hebben kunnen lezen hebben we de derde plek reeds veilig gesteld en stond er dus niets meer op het spel. Toch begon de wedstrijdkoorts alweer daags ervoor op de Geuldal 5 app. Thei gooide maar eens een fictieve opstelling op de app die behoorlijk wat stof deed opwaaien. Zelfs onze “Rowling, rowling, rowling, rowhide” werd uit de kast gehaald om later in het verslag terug te komen. Het bij elkaar komen in de ochtend is ook altijd wel enkele regels waard in het verslag. Om te beginnen heeft onze Tommy een noodkreet op de app gegooid daar hij in de kantine van Ubachsberg belaagd werd door enkele meiden van het damesteam. Meteen komen er dan ook uitspraken van de getrouwde mannen die graag in Tommy’s schoenen hadden gestaan, echter de quote van de dag komt van onze super sub Marco: “Schieje is tegenwoordig Hip, ich woar dus joare geleeje unne trendsetter”.

Gesterkt met dit soort uitspraken werd er met veel lol en plezier de kleedkamer opgezocht. Bij het verlaten van de kleedkamer zien wij dat de grasmaaier nog volop zijn werk was aan het doen en maakte zijn baantjes tussen de warmlopende spelers door gewoon af. Onze Paulus moest hem zelfs een klein beetje helpen met snelheid maken ( zie foto ). Terugkomend in het kleedlokaal werd de zwaar besproken opstelling door onze Thei wereldkundig gemaakt met de opmerking dat we 1 reserve hebben en Roel.

De wedstrijd kan beginnen op een strak gemaaid veld en begint dan ook goed voor Geuldal 5, de rust wordt gehouden en het wachten op kansen is en feit. Die kansen kwamen er ook, toch moeten de aller, aller grootste kans even benoemd worden. Helemaal vrij voor een leeg doel kan het soms moeilijker zijn om de bal op de paal te deponeren als in het doel, toch weet één van onze jongste spelers dit voor elkaar te krijgen en de toon was gezet. Vervolgens liet het niet lang op zich wachten voor het 0-1 viel, niemand anders als onze Tommy weet deze prachtig in het doel te deponeren. Dit doelpunt was eigenlijk bij 3 personen een onder onsje voor de wedstrijd. De topscoorder stond nl wel nog op het spel. Tommy, Roy en Ricky gingen hier nog volop voor. Toch bleek een iets onoplettendheidje tot de tegengoal 1-1, het spel werd grimmiger en dit bleek uit een domme overtreding van de tegenstander op onze “slot op de deur” Mulke. Vol op de enkel van Mark betekende einde oefening voor deze wedstrijd. Aangezien Peterke ook al wegens een blessure niet aan de wedstrijd had kunnen beginnen, bleef er maar weinig over op de bank. Ook Wimke was al uitgevallen met een knie probleempje waardoor het een waar slagveld leek te worden. Toch weet G5 het gelijkspel meteen weer om te buigen, door een super voorzet weet Roy de bal perfect in te koppen, 1-2 en verdiend! Door een goed spelend G5 weten de mannen meteen daarna door te stomen naar het 1-3, Tommy weet weer ongelofelijk het netje bollen. Dit betekende dat hij nu Topscoorder van Geuldal 5 zou zijn met 12 doelpunten, echter er zou nog een tweede helft gevoetbald worden.

De rust bleek beide ploegen geen goed te hebben gedaan, het spel werd trager en het harde veld hielp hier ook niet bij. Het spel werd harder maar dit was eerder het gevolg van onkunde bij de tegenstander. Ricky weet dan ook zijn 12 de doelpunt te maken, door het 1-4 in te tikken, en staat nu gelijk met Tommy. Ook de invalbeurt van onze Roel doet weer eens goed, hij rende als een jong veulen lang de lijn….. Rowling, rowling, rowling, rowhide! Het slotakkoord is voor Roy, door de eindstand van 1-5 in te tikken, wet ook hij de 12 doelpunten te maken waardoor we dus 3 Toppers in ons midden hebben. Nee het zijn niet de Toppers die de Arena op z’n kop zetten, het zijn onze Topscoorders Roy, Ricky en Tommy….Top gedaan mannen! Zoals iedereen die dit seizoen verbonden is aan Geuldal 5 het Top gedaan heeft. Op naar het volgende seizoen.

De groeps app bleef nog lang onrustig met van alles en nog wat.

Rest mij aan te geven dat ik het een zeer boeiend seizoen vond en Geuldal 5 een prachtig team is om een verslagje over te schrijven!

Mannen Bedankt.