De lente is begonnen voor de F2

Geschreven op donderdag 3 maart 2016 18:14 door Ruud Dautzenberg.

Net als jonge kalveren die een winter op stal hebben gestaan, startte de eerste wedstrijd na de winterstop met zeer veel enthousiasme. Blij dat er weer op het veld gebald kon worden. Na een eerste seizoenshelft waar de uitslagen anders dan gehoopt waren maar het spelplezier duidelijk de winter had overleeft, begonnen onze beloftes met een wedstrijd in Eijsden. Hier tegen een gemengde F3 dat er fysiek sterk uitzag en enkele koppen groter was.
In de mooie ochtendzon was na de aftrap het spel nog wat onwennig en moesten we nog kort aan alle nieuwe elementen wennen. Net als onze nieuwe tweede keeper, Sem, door afwezigheid van Nathan.
Ofschoon wij al snel het grootste aandeel in het spel hadden kwamen we toch achter met 2-0. Gelukkig bleven onze spelers erin geloven en scoorde Vin vlak voor rust 2-1. Met deze stand gingen we even naar de thee ( die pas na de wedstrijd kwam……)
Na de pauze ging het dak eraf en speelde dit erg leuke team bij vlagen erg volwassen. Naast “klontervoetbal” momenten waren er mooie aanvallende en verdedigende acties. Vooral onze sluitposten Ties en Bas waren vaak op de juiste plaats. En door de wat verdere uittrappen van Sem kon de druk van onze goal af. Door ook vroeg stoorwerk van het middenveld, Sjoerd, Fleur en Hay, konden we gebruik maken van onze twee superspitsen Vin en Milo. Zo werden er veel kansen gecreëerd en scoorden wij gaandeweg de wedstrijd (Vinny(4x) en Ties (1x) nog vijf keer met als eindstand 2-5.

Eindelijk naast een sportief gevoel ook een verdiend “overwinnaars” gevoel.
Complimenten aan het hele team, klasse!

Beterschap aan onze Sophie…

Jacq Theunissen