Der Eersjte!

Geschreven op maandag 14 september 2015 12:15 door SV Geuldal.

Gulpen 3 – SV Geuldal 5 | 0-1 (0-1)

De competitie is weer begonnen. Ons laatste verslag van vorig seizoen zijn wij geëindigd met de titel “Der litste” en hebben hier met weemoed terug geblikt op een geweldige groep van Wielder 3!
Nu staan we aan het begin van weer iets moois en vandaar de passende titel voor dit verslag. Het is namelijk de eerste competitiewedstrijd onder de vlag van SV Geuldal. Ondanks dat er al 3 bekerwedstrijden zijn gespeeld om “die auw kneuk” weer eens soepel te krijgen, is de wedstrijd van vandaag onze eerste “officiële”. We mogen dan ook meteen beginnen tegen een ploeg van formaat en met een verleden vanuit onze Wijlre jaren. Gulpen wordt toch altijd als de Derby gezien en de winnaar van zo’n duel heeft toch altijd een iets fijner weekend dan de verliezer. Gulpen is dan ook gedreven om deze pot binnen te slepen.
SV Geuldal 5 is wel bijna voltallig geselecteerd en heeft, in tegenstelling tot de bekerwedstrijden, de reservebank eens goed gevuld.

De wedstrijd begint meteen volle bak. Gulpen heeft een sterk middenveld en de voorhoede loert op een kansje. Volgens mij hadden ze dan ook als opdracht gekregen om de eerste 10 minuten meteen vol gas te geven om ons te overrompelen. Toch bleef Geuldal sterk overeind en wist het middenveld over te nemen. De duels waren fel, maar van beide kanten sportief. Hierdoor werd het een leuke wedstrijd om te zien. Er waren wat kansen heen en weer, totdat………Kenny als een bliksemschicht aan de linkerkant zijn kans ruikt. Met een geweldige bal vanuit het middenveld wordt hij vrijgespeeld aan de zijkant van het doel. Kenny aarzelt niet en schiet……. een wereldgoal van onze linksbuiten! Dit is er eentje om in te lijsten. Geuldal op voorsprong in Gulpen, hoe mooi kan het zijn!
Nu beginnen hier en daar enkele irritaties, maar de goed fluitende scheids weet de rust te bewaren.
Deze rust was ook welkom voor Geuldal, met enkele wijze woorden van onze aanvoerder en leider konden we het veld voor de tweede helft betreden. Wetende dat het een zware kluif zou worden, hielden we toch aardig stand. Er waren zelfs hier en daar behoorlijke kansen voor Geuldal. Met complimenten aan het middenveld die het spel compact hielden en op het juiste moment druk op de bal zette.
15 Minuten voor tijd is er wel nog een “Martins Indy- actie”. Onze doelpuntenmaker blijft volgens de scheids toch wel wat lang doorzeuren over een incident en krijgt geel. Tegenwoordig is het zo dat men met ‘geel’ even 10 minuten moet afkoelen ( “ja aanvoerder, dit zijn de nieuwe regels!”) en hierdoor was het even billenknijpen voor Geuldal 5.
Toch wisten we stand te houden door hier en daar wat tijd te rekken. De wedstrijd eindigde wel heftig door een onbesuisde actie van een speler van Gulpen. Onze pinchhitter Paul V. werd tijdens een duel in het gezicht getrapt. Gelukkig heeft hij geen blijvende schade, maar wel een avondje hoofdpijn. De scheids voelde de situatie goed aan en floot de wedstrijd af.
Hoppa 3 punten in de pocket! Een compliment aan het hele team!

Volgende week SV Geuldal 5 – WDZ 5 in Schin op Geul!