Driepunter voor het 4e in bikkelharde wedstrijd

Algemeen Archief – 2016/’17
Geschreven op dinsdag 20 september 2016 14:51 door SV Geuldal.

Na een mooie start in de beker met 2 overwinningen was zondag dan eindelijk de start van de competitie. Vorig seizoen werd aan het eind besproken dat we dit seizoen voor een plek in de top gaan en met de nieuwe aanwinsten moet dit ook mogelijk zijn.

Met de nieuwe aanwinsten Tim “friete theo” Rongen, Ivo “mama’s boy” Habets, Tommie “alcohol free” Looijkens en Wesley “kerstman” Kerstgens gingen we op weg naar Wijnandsrade om de winststreak door te zetten. Zoals we gewend zijn van ’t veerde stonden we natuurlijk weer pas 10 minuten voor het begin op het veld maar omdat de scheidsrechter nog graag duidelijk wou hebben wie precies welk rugnummer had startte de wedstrijd iets later dan verwacht.

In de eerste minuten was al goed te zien dat we het moeilijk gingen krijgen tegen de fanatieke mannen van Wijnandia 3, vooral het harde inkomen en het gemekker van de tegenstander liet zien dat ook zij er ook echt voor wilden gaan. Gelukkig was de scheidsrechter streng maar fair en werd er dan ook voor iedere overtreding goed gefloten. De eerste helft ging gelijk op er werd door beide teams niet veel ruimte weggeven waardoor de kansen ook schaars waren. Tommie had nog een moment waarbij hij de ruimte had om uit te halen maar helaas volgde een afzwaaier die 5 meter langs het doel afging. Aan de andere kant kregen de tegenstanders ook een kans om van ver uit te halen maar het schot had niet veel kracht erachter, het werd wel nog even spannend toen onze keeper Royos zich leek te verkijken op de bal maar uiteindelijk toch nog een goal wist te voorkomen met zijn voet. Aan het eind van de eerste helft werd het een middenvelder van Wijnandia een beetje te veel toen Tom Looijkens hem in de rug sprong, op het moment dat Tom zich omdraaide om een hand te geven werd hij achter in de knieholte getrapt door de gefrustreerde middenvelder. De scheidsrechter had het allemaal in de gaten en gaf de middenvelder een gele kaart en hij mocht dus 10 minuten op de bank plaatsnemen, dit tot verbazing van Tim Rongen die de afgelopen 2 seizoen niet gevoetbald heeft en dus nog niks wist van de nieuw ingevoerde regel. De laatste 5 minuten van de eerste helft werd met een man meer gespeeld maar helaas konden we het overwicht niet uitdrukken in de scoren, ruststand 0-0.

In de rust moesten we afscheid nemen van Hub, onze aanvoerder vond het wel genoeg geweest en wilde graag even met de boot gaan varen. In de tweede helft veranderde er niet veel, de ruimtes waren nog steeds klein en de tegenstanders nog steeds fel. Een kwartier voor het eind kwam er dan eindelijk een goal, de bal kwam bij Wesley terecht die Ivo goed zag vrijstaan aan de linkerkant. Nadat Ivo 2 man had uitgekapt deed hij zijn ogen dicht en schoot de bal makkelijk langs de keeper in de verre hoek. 0-1 voor GLDL4! Na de goal zakte we een beetje meer in waardoor er nog kansen kwamen voor de tegenstanders. Vanuit een vrije trap werd de bal goed over onze verdediging gegooid en belandde op het hoofd van een tegenstander, gelukkig was Royos net een beetje bijgekomen uit zijn coma en kon hij de bal goed over het doel werken. Een paar minuten later werd de bal over onze verdediging gegooid en zetten hun spits het op een sprinten, Royos kwam goed uit maar leek in eerste instantie te laat te gaan komen maar de spits van Wijnandia hield op het laatste moment in waardoor Royos toch eerder bij de bal was. 10 minuten voor tijd werd er nog een vieze overtreding gemaakt op Tom, nadat de bal al 5 seconde weg was vloog de tegenstander met een gestrekte poot in op zijn kuiten waarna hij het ook nog eens nodig vond om de geblesseerde Tom uit te gaan schelden omdat hij hem zogenaamd niet geraakt zou hebben. Maar de scheidrechter had ook dit weer goed gezien en besloot wederom een gele kaart te geven waardoor de tegenstander zich kon gaan douchen. In de laatste 10 minuten werd niet veel gedaan behalve verdedigen, zo werd een potentiële kans nog net op tijd verstoord door een sliding van Jules en werden alle andere gevaarlijke ballen goed verwerkt door de backs en onze running man Stephan in de verdediging.

Eindstand: een zwaarbevochten maar verdiende 0-1.

Mooie start van de competitie met als man of the match de goed fluitende scheidsrechter.

Jules