Duel der vieren (in overvloed)

Geschreven op dinsdag 17 mei 2016 12:14 door SV Geuldal.

Zoals bijna elk elftal dit weekend, speelde het vierde ook zijn laatste wedstrijd van het seizoen. SV Hulsberg 4 was de tegenstander, waarvan in het begin van de competitie met enorme cijfers (9 – 1) werd verloren.

Er waren maar twee afmeldingen voor deze wedstrijd,  Peter en Tim hadden andere verplichtingen. Het ging de hele week al in de app over de wedstrijd en de afsluitende borrel in de derde helft. Langzaam druipten de spelers de kleedkamer in waar Pascal als DJ probeerde wat zomerse klanken door de boxen te laten stuiteren. Onder het genot van deze zomerse mix werden de broekjes en shirtjes weer uit de thuis gehaald en kon het grote puzzelen voor coach/speler Hugo beginnen.

Startopstelling:
Keeper: Royos
Verdediging: Chris, Jules, Stephan en Martien
Middenveld: Glenn, Hugo, Kay en Hub
Aanval: Lars en John
Bank: Lesly, Ramon en Boris

De aftraps was voor Hulsberg, waarna er aan beide kanten kleine kansjes ontstonden. Het was echter al redelijk snel dat een fout in de verdediging er voor zorgde dat de bezoekers op voorsprong kwamen. Door een te korte terugspeelbal van Martien op Pascal kon de spits van Hulsberg (tevens de huidige prins carnaval van het dorp) de bal met gemak onder Pascal doorschuiven. Het begon dus niet goed voor het vierde. Veldspel was niet slecht van de thuisploeg maar het geluk ontbrak, dat laatste zetje richting het vijandelijk doel lukte maar niet.
De tegenstander werd onder druk gezet en Hulsberg kon niet anders dan de bal naar voren schieten richting de snelle spits en hopen op een goed resultaat. Tot overmaat van ramp werkte dit ook nog heel goed, want al snel na de 1-0, volgde de 2-0. Een lange uittrap van de keeper ging over alles en iedereen heen en ook Pascal grabbelde mis. Heel snel hierna ging een bal verloren op het middenveld en kon Hulsberg de 3-0 noteren, waarbij het leek dat keeper Pascal de bal kon keren. Maar dit lukte jammergenoeg niet en Pascal lag er wederom verslagen bij. Vervolgens werd het alleen maar erger en kon Hulsberg zelfs de 4-0 aantekenen, toen een 2 tegen 1 scenario ontstond waarbij iedereen en alles alleen maar kon toekijken hoe dit werd uitgespeeld. Een afslachting dreigde in de laatste wedstrijd en de gesapigheid droop van de spelers af. Toch kwamen daar opeens oerkrachten naar boven, wellicht lag het aan de laagstaande zon die opeens uitbrak of het Wijlrees water in de bidons.

Na wederom een aanval werd een corner van Hub heel dicht bij de keeper geschoten, waarna Glen alleen maar zijn hoofd tegen de bal moest zetten, 4 -1. De aansluitingstreffer of eretreffer was gemaakt en vlak hierna floot scheidsrechter Ger af en kon de kleedkamers opgezocht worden voor een lekker bakkie thee. Tegenwoordig wordt de thee vermeden en zijn het de sigaretten die tevoorschijn komen.

Ruststand 1 – 4

Enkele wissels werden toegepast. Boris kwam de verdediging versterken in de plaats van Chris en Hugo werd eruitgehaald ten behoeve van Lesly. Kay mocht zijn MVV via de telefoon gaan bekijken om te zien hoe ze wederom zouden falen in hun zoektocht naar erkenning en Rik van Wersch kwam in zijn plaats de spitspositie bekleden. Johnny “kleine jongen” Smeets werd een linie naar achteren gehaald om de balans op het middenveld te bewaren. Het vierde besloot alles te geven en de tegenstander bij de strot te pakken. Kleine irritaties volgden waaronder een ijsbeentje richting aanvoerder Hub en een provocatie richting Boris maar snel werden deze acties als niet nodig beschouwd en ging de wedstrijd verder. Het was een sportieve wedstrijd met een lekker zonnetje dus al die onzin was niet nodig. Lars leek zijn middag niet te hebben want 2 keer gingen zijn schoten langs de verkeerde kant van de palen. Ook hier begint langzaam een vormdip te komen, teveel Eifellen doen de voetbalkwaliteiten niet goed. Maar opeens ging Lars langs de keeper en schoot met links de 2 -4 binnen. Het vierde bleef aanzetten en kansen stapelden zich op, zou het wonder dan toch gebeuren? Rik was zeer oplettend toen een blunder in de Hulsbergse verdediging afgestrafd kon worden en hij met een mooie boogbal over de keeper de 3 -4 aantekende. Ondertussen was Hulsberg nergens meer en moest zich beperken tot verdedigen. Johnny pikte de bal op het middenveld op en schoot de bal richting de tweede paal. De keeper dacht dat de bal achter zou rollen maar opeens stond daar Lars voor zijn ogen, en die schoot zijn tweede treffer van de dag binnen, 4 -4!  Enkele spelers van Hulsberg begonnen elkaar te beschuldigen en de irritatie binnen dit team werd zichtbaar groter. Het vierde wou natuurlijk meer, zoals vaker in deze competitie. Er was in de gehele competitie nog niet gelijkgespeeld, winnen of verliezen waren de enige opties. Glenn kreeg tot twee keer toe een poging om een vrije trap vanaf de 16 meter in het doel te krullen maar dit lukte helaas niet.
En opeens besloot Hulsberg weer aan de wedstrijd mee te doen, 2 enorme kansen volgden elkaar op. Vrij voor de keeper werd één van de twee spitsen aangespeeld maar deze schoot tegen de benen van Pascal aan. Daarna werd een lange bal niet goed verwerkt door Chris, maar deze werd vakkundig naast de paal geschoten. Vierde mocht van geluk spreken dat de 4-5 niet viel.

Scheidsrechter Ger vond het na 45 minuten welletjes en floot voor de laatste keer dit seizoen op zijn fluit. Een goed spelend en hardwerkend vierde vocht zich terug na een 1 – 4 achterstand en sloot zo het seizoen af met een gelijkspel. Na de wedstrijd werden de spelers getrakteerd op een verdiend dienblad bier en ging de selecte een hapje eten bij één van de sponsoren. Valkenburg werd ook nog even onveilig gemaakt en hoe later het werd, hoe meer wartaal op de app ontstond.

Eindstand 4 – 4

Volgend seizoen zal het vierde in dezelfde samenstelling doorgaan, waarbij enkele nieuwe spelers het team komen versterken. Wie weet wat komend seizoen gaat gebeuren?