Duo verslag: GLDL4 maakt indruk met ruime winst en nipt verlies

Geschreven op dinsdag 5 april 2016 17:00 door SV Geuldal.

Zondag 27 maart was het de taak voor GLDL4 om het opnieuw gevonden vertrouwen om te zetten in 3 belangrijke punten, net als de week ervoor tegen Mechelen 4 was nu een andere middenmoter in de vorm van Sibbe de tegenstander. Kon het 4de de net zo flauwe als doeltreffende slogan van vorige week (Mechelen heeft Pechelen) nu opnieuw waarmaken? Kortom werd Sibbe nu Sippe?

De opstelling:

Pascal

Tim – Jules – Stephan – Martien

Lesly – Hub – Rick – Glenn

Lars – Rik

Pascal had net als vorige week te weinig slaap gehad maar toonde karakter en bewaakte zijn kooi als een waanzinnige. Johnny had juist teveel slaap nodig en schitterde vandaag door afwezigheid. Hoe dan ook werd het Sibbe moeilijk gemaakt op het trainingsveld waar vandaag gespeeld moest worden omdat het 5de op hetzelfde tijdstip ingepland stond tegen Mechelen 3. Sibbe liet zich direct zien als een fysiek sterke ploeg en dat leverde vooral in het begin een aantal kansjes op voor de geel-rode equipe nabij Valkenburg. Toch raakte GLDL niet van streek en volgden in het restant van de eerste helft kansen voor Lars en Rik maar ook Sibbe had een prima doelman weten te regelen. De andere wedstrijd bleek in de eerste helft plotseling gestaakt te zijn nadat eerst een GLDL speler met gebroken schouder naar het ziekenhuis vertrokken was en even later een Mechelen speler na een ongelukkige botsing zijn been brak.

Tijdens het wachten op de ambulance werd Tommy gecharterd om GLDL4 van vers bloed en energie te voorzien. Tommy maakte na 10 minuten in de 2de helft zijn entree en bleek met zijn nooit aflatende werklust en uitstekend voetballend vermogen een prima klik met Lars te hebben. De defensie van Sibbe werd horendol gespeeld en binnen de kortste keren stond het 4-0 door doelpunten van Lars (2), Tommy en Rick. Enkele Sibbe spelers waren gefrustreerd door de 4 tegengoals in een half uur tijd en besloten om Lars te vloeren, na te trappen en bij de keel te grijpen waarna de vlam korte tijd in de pan sloeg. Het liep allemaal af met een sisser en toen de rookdampen opgeklaard waren floot de prima fluitende Ger af en stond dezelfde stand het scorebord dan voor de onzinnige schermutselingen: 4-0. GLD4 boekte zijn 3de overwinning in de 4 wedstrijden na de winterstop en kreeg aansluiting bij o.a. Sibbe en Mechelen.

ST GEERTRDUID – GLDL4

Tegen de nummer 3 St Geertruid was het vertrouwen dan ook helemaal terug bij de oranje-rode strijdkrachten. Thuis werd kansloos met 0-7 verloren maar dit 4de is niet meer hetzelfde dan een half jaar geleden, toen elke tegenslag direct de nekslag betekende.

De opstelling:

Pascal

Tim – Jules – Stephan – Martien

Kay – Hub – Glenn – Chris

Johnny – Rick

Net als Sibbe toonde St Geertuid direct aan dat het een fysieke ploeg is en binnen de kortste keren werd GLDL onder druk gezet. Vooral Stephan toonde zich een sterke schakel en voorkwam een aantal keren dat de tegenstander gevaarlijk werd. Even later was dat toch het geval toen Royos een lange bal verkeerd inschatte en de Geertruid spits hem aan de buitenkant passeerde, de voorzet werd vervolgens wel ingeleverd bij de Wijlrese defensie. GLDL had aan de andere kant een goede kans toen kersverse vader Chris de ouderschapsweeën van zich af kon persen en een uitstekende voorzet leverde aan Rick, die de bal te gehaast op zijn pantoffel nam: over. Even later wist St Geertruid toch de openingstreffer te maken na een moment van onachtzaamheid. Vlak voor rust werd het zelfs 2-0 toen Royos een corner nog net aan kon tikken en de bal voor zijn gevoel net naast zou gaan. Niet rekenend op Kay die bij de 2de paal stond te dromen over wat voor goal hij vandaag ging maken. Het antwoord volgde direct op een pijnlijke manier: niet oplettend en in een draai (aldus Kay) tikte hij de bal met de arm in eigen goal. Hands en rood zou je zeggen, helaas werd het gewoon 2-0.

De conclusie in de rust was dat er nog niks verloren was, als iedereen een tandje erbij zou zetten. Het voetbalcliché bleek te werken, vol passie, strijd en bij vlagen verzorgd voetbal was GLDL de 2de helft de baas op het veld en dat resulteerde in een reeks kansen en schoten voor Rick, Stephan, Chris, Hub en Johnny tot die laatste mocht aanleggen voor een vrije trap op de rand van de 16 meter. De winteraanwinst was vandaag wél wakker en volleerde de bal met een dropshot over de muur en liet de keeper vissen: 2-1! GLDL besloot om er nóg een tandje bij de gooien en op een enkele counter na wist St Geertruid nog weinig in te brengen. Peter raakt nog de paal na een knappe tikkie-takka aanval en even later werd er zelfs gescoord, ware het niet dat de grensrechter buitenspel gezien had, helaas keek de scheids deze keer wel naar de assistent en keurde het doelpunt af. Zo werd een slotoffensief niet bekroond maar wist GLDL wel de complimenten te ontvangen van de tegenstander dat een fysieke maar faire wedstrijd gespeeld had in het eerste lentezonnetje.

Na afloop trakteerde Chris op beschuit met muisjes en een welverdiend pilsje voor het complete team. Op naar volgende week als Vilt op bezoek komt in Wijlre. De koploper kan theoretisch zelfs al kampioen worden. Aan het 4de de taak om dat nog minstens een week uit te stellen.