Duur punten verlies Geuldal 5!

Geschreven op zondag 6 december 2015 22:46 door SV Geuldal.

Na twee weken geen wedstrijdritme en een bezoek van Sinterklaas is het weer de beurt aan Geuldal 5 op de punten mee te nemen huis. Deze punten zijn belangrijk om de aansluiting met de top te houden. Door wederom het nodige kunst en vliegwerk hadden we een selectie van 14 spelers en 1 vlagger. Onze Thei weet dan ook elke week de spanning erin te houden of de selectie kompleet komt, maar goed…ieder zijn kwaliteit en doe het hem maar eens na!

Vandaag was WDZ de tegenstander en gezien de stand op de ranglijst moest het op papier geen probleem zijn, echter weten we nog goed hoe de wedstrijd in Wijlre verlopen was en wij  door het oog van de naald gekropen zijn ( 4-3 winst ).  Met onze afgeslankte spits in de basis begonnen we de wedstrijd, een wedstrijd wat op een veld wordt gespeeld waar de koeien van Maessen op Berghöf jaloers zouden zijn…wat een knollenveld.

De eerste 10 minuten waren dan ook meteen voor de thuisclub die meer druk op de achterhoede van Geuldal zette en hierdoor enkele malen erg gevaarlijk voor het doel van onze keeper kwamen. Ons geluk was dat keeper Paulus in de wedstrijd groeide en geweldige reddingen liet zien die bij de eredivisie niet zouden misstaan. Na deze stormloop kreeg Geuldal weer iets vat op de wedstrijd maar konden geen vuist maken. Door een onoplettendheidje op het middenveld kwam er een aanval via onze rechterkant die op maat werd afgerond…1-0 voor WDZ! Geuldal loopt achter de feiten aan, maar begint wel in te zien dat ze moeten knokken om hier nog iets paraat te maken. Onze laatste man Mark ziet dat ook in en maakt een rush van achteruit die helaas op de keeper van de tegenstander stuit. In de rust wordt er aangegeven dat we uit een ander vaatje moeten tappen en er meer vechtlust op het knollenveld moet worden gelegd. In de tweede helft komt meer en meer naar boven dat we niet tegen 11 spelers van WDZ zijn aan het voetballen, maar tegen 12 man ( 11 spelers en 1 scheidsrechter ) aan het knokken zijn. De scheids begint steeds meer beslissingen te nemen die de grimmigheid in het veld niet ten goede komt. Dit uit zich dan ook in een akkefietje aan de rechterkant waarbij twee spelers een duel uitvechten voor de bal waarbij beiden nogal fel op elkaar ingaan, echter de scheid geeft dan een onterechte rode kaar aan onze Maurice Jansen  waardoor wij met tien man komen en de tegenstander nog steeds met het volledige team mogen blijven staan. Toch weet Geuldal op dat moment zijn mouwen op te stropen en komen plots de kansen voor de ploeg in de minderheid. Door de ingevallen gastspeler Jesper ( waarvoor nog onze dank ), kwamen er enkele opgelegde kansen die helaas op dat moment niet echt erin wilde. Toch werd Geuldal beloond voor het harde werken, na een vrije trap maakte onze oplettende spits Bertus het 1-1! Een doelpunt wat zelfs door de scheidsrechter niet kon worden afgekeurd, al had hij dat zelfs ook nog graag gedaan. Steeds meer drukte de scheidrechter zijn stempel op de wedstrijd en was het wellicht goed dat hij affloot. Uiteraard wil ik jullie niet onthouden dat wij in de laatste seconde van de wedstrijd het winnende doelpunt hadden kunnen maken maar dit werd vakkundig door onze spits naast gekopt, hier zijn zelfs filmbeelden van.

Duur puntverlies aangezien onze concurrentie ook punten heeft laten liggen.

Volgende week de topper tegen Eikenderveld 2 in Schin op geul….willen we nog een beetje meedoen, dan moet deze gewonnen worden.

Met dank aan sub-verslaggever André die mij heeft voorzien van bovenstaande info 🙂