E1 naar halve finale bekertoernooi

Geschreven op zaterdag 26 maart 2016 15:02 door SV Geuldal.

Vandaag eindelijk de kwartfinale in het bekertoernooi. Tegen en in Mechelen. Op papier een E2 maar in de praktijk E1.

Met een complete selectie rijden we naar Mechelen. Inclusief de keeper voor de bekerwedstrijden Raiko. Justin is vandaag veldspeler.

Het veld ligt er prima bij in Mechelen. De warming-up oogt ontspannen, maar ik ontdek toch wat gespannen gezichtjes. Nadat iedereen opgewarmd is, volgen de de laatste instructies en de opstelling. Er wordt gekozen om met de licht geblesseerde Christof te starten.

De wedstrijd begint en Mechelen laat er geen gras over groeien. Het is al snel duidelijk dat ze er vol voor gaan. Ik merk dat de jongens dit niet verwacht hadden. Dat zien we daardoor ook terug in het spel. Toch weten we via de vleugels een aantal keer gevaarlijk voor het doel te komen. Maar Mechelen is feller, ze winnen meer duels. Mechelen beloond zich ook met een doelpunt uit een corner. Maar niet veel later ligt de gelijkmaker achter de keeper van Mechelen na een schotel van Keegan.

Mechelen komt helaas weer via een corner op voorsprong. En ze blijven aandringen. Ik heb de E1 wel eens beter zien voetballen. Het is niet helemaal fris. Slordig in de passing en niet fel genoeg. Maar ik moet zeggen dat Mechelen goed speelt. De gelijkmaker valt gelukkig. Goed voor de motivatie van de jongens. Via een strakke voorzet van Sylvain komen we nog bijna op voorsprong. Maar helaas gaan we toch met een achterstand rusten. Een voorzet van Mechelen wordt maar half verwerkt door Raiko, zodat de bal mooi valt bij de tegenstander. En deze weet er wel raad mee.

Tijdens de rust komen de eerste verzoekjes om te wisselen. Dit zegt genoeg over hoe de jongens zich voelen. We maken ze ervan bewust dat we hier niet hoeven te verliezen. Het mag wat frisser en feller.

Na de start van de tweede helft zie ik een hele andere ploeg. Ballen komen aan en duels worden gewonnen. Joep maakt al snel de motiverende gelijkmaker. Nu is er een periode van eenrichtingsverkeer. Kans na kans. Christof mag door naar een handsbal van een Geuldal speler en zet ons op een verdiende voorsprong. Iedereen gelooft erin dat we dit niet meer uit handen moeten geven. Onze vleugelverdedigers (Justin, Ian, Twan en Jarno) zijn zeer belangrijk bij de counters van Mechelen. Alles houden ze vakkundig tegen. Ons motortje in de as, Sjors, zorgt voor het evenwicht. Keegan en Joep maken nog twee uitstekende treffers. Nu met 3-5 kan het niet meer misgaan. Mechelen raakt gedemotiveerd en ik zie wat frustratie. Hierdoor krijgen wij een penalty en de jongens besluiten dat Raiko hem mag nemen. Die laat zich dat geen twee keer zeggen en met een aanloop vanuit zijn eigen doel maakt hij de 3-7. Mechelen komt nog met een laatste offensief maar verder dan 4-7 komen ze niet.

Klasse jongens, op naar de halve finale