E2 strijdend ten onder

Geschreven op zaterdag 23 april 2016 23:09 door SV Geuldal.

Vandaag stond de langverwachte kraker tegen mede-koploper Bunde op het programma. Onze matadoren waren voltallig aanwezig om in de Struchter voetbalarena de strijd aan te gaan met het enige andere team dat geen enkel punt had gemorst. Topscoorder Corne was gelukkig ook op tijd aangekomen uit Vlissingen. Team van den Tillaar was vroeg uit de veren om deze kraker ook live mee te maken. Ook stonden er veel supporters van beide teams langs de kant en leek het alsof de hoofdmacht SV Geuldal Heren 1 moest aantreden.

Bij het begin van de wedstrijd werd duidelijk dat Catenaccio niet alleen succesvol in Italie beoefend wordt. Ondanks het feit dat onze E2 veelal op de helft van de tegenstander te vinden was, bleken de counteraanvallen dodelijk effectief. Zeker hun linksbuiten was niet de langzaamste van het stel en wist enkele zwakke plekken snel bloot te leggen. Ook bij hoekschoppen waren onze jongens niet zo scherp als we dit seizoen gewend waren van de minst gepasseerde verdediging van deze competitie. Dit leverde een snelle 0-4 voorsprong op voor Bunde.

Na de rust liet SV Geuldal zien dat hier wel degelijk de twee sterkste teams van deze competitie het tegen elkaar opnamen. Vrij snel na rust kon Raf Creusen twee keer door de vijandelijke linies heenbreken, gevolgd door een mooi afstandschot van Dinand Schillings, onhoudbaar voor de keeper: 3-4. De wedstrijd lag weer volledig open en de spanning was om te snijden ! De keeper van de tegenstander was zichtbaar ontdaan door deze snelle wederopstanding van onze E2. Nu was het moment om toe te slaan !

Helaas werd onze verdediging daarna wederom twee keer verschalkt door de goede aanvalslinie van Bunde …

Desondanks wist ons team toch weer de rug te rechten en vond spits Corne van den Tillaar via een klassieke scrimmage het doel.

In de slotfase, ondanks verwoede pogingen van voornamelijk Joep Mullenders, Dinand Schillings en Raphael Carta, werden er geen doelpunten meer gescoord. Eindstand 4-6 voor Bunde E3, de bijna zekere kampioen van de klasse 608.

Een groot compliment aan het E2 team van SV Geuldal, dat in deze competitie en zeer zeker ook in deze wedstrijd heeft laten zien als team voor elkaar te vechten en door het vuur te gaan.

Cas, Corne, Dinand, Joep, Joeri, Jurre, Lucius, Raf, Raiko, Raphael: Jullie zijn onze kampioenen !

We vonden het een voorrecht om met jullie dit seizoen te mogen werken. We zijn er zeker van dat we samen de komende seizoenen nog vele mooie voetbalavonturen en successen gaan beleven.

Ook de spelers die ons gaan verlaten na dit seizoen wensen we veel voetbalgeluk en succes toe in hun verdere voetbal carriere !