E2 wint kraker bij SCG

Geschreven op zondag 3 april 2016 02:43 door SV Geuldal.

Na een aantal speelronden is duidelijk dat het vandaag een belangrijke wedstrijd gaat worden. SCG is nog net als ons ongeslagen. Op papier dus een serieuze tegenstander.

Een aantal van de jongens weet dat het er vandaag om gaat. Bij winst doen we goede zaken. Met een complete groep reizen we naar Gronsveld. In het kleedlokaal aangekomen blijken we toch niet helemaal compleet te zijn. Door miscommunicatie bij een leider thuis is de tas met truien achtergebleven in Wijlre. Besloten wordt om hem toch maar even te gaan halen (eventuele snelheidsovertredingen zijn nog niet bekend)

Dan maar allemaal in een trainingspak de wei op. Gelukkig zijn we een hechte groep, zodat we met verschillende kleding toch een team vormen. De tegenstander komt met het verzoek om 8 tegen 8 te spelen. Iets wat bij ons niet de voorkeur geniet, maar de tegenstander heeft 12 kinderen, dus gaan we er deze keer mee akkoord.

De wedstrijd begint en we zetten gelijk druk. Echt goed voetbal kan ik niet ontdekken, het komt een beetje gespannen over. Met behulp van wat aanwijzingen vanaf de zijlijn, beginnen sommige wakker te worden. SCG komt een aantal keer in de buurt van ons doel, maar Raiko wordt niet echt op de proef gesteld. Onze middenvelders en aanvallers blijven druk uitoefenen. Raphael is het dichtstbij de eerste treffer. Een prima voorzet van Dinand werd net door hem gemist. Gelukkig komen we toch op voorsprong. Weer komt de aanval van rechts en Corné weet dit kansje te benutten. Dit blijft ook de stand tot aan de rust.

Na de rust kunnen we trots onze clubkleuren laten zien. Het spelbeeld veranderd niet veel in de tweede helft. Cas en Raf hebben het middenveld onder controle, Jurre en Lucius houden achterin de deur op slot en Joeri, Corné, Rafael en Dinand spelen goed samen en houden de verdediging goed bezig. Na 10 minuten gespeeld te hebben, valt de o zo wenselijke tweede treffer. Corné weet bij een warrige aanval de bal het laatste tikje te geven. Er ontstaat een discussie of het wel een doelpunt was. Supporters van SCG vinden van niet, maar wij van wel. De scheidsrechter vraagt het aan, zoals ik kan inschatten, een opa en vader van een speler van SCG die het dichtstbij stonden. Deze bevestigen sportief dat het een doelpunt was.

Nu mogen we het niet meer uit handen geven. Alhoewel SCG toch nog een paar kansjes krijgt, weet Raiko toch weer de nul te houden. Met een droge knal zorgt Cas ervoor dat we vandaag met 0 tegen 3 winnen.

Goed gespeeld jongens, wij zijn trots op jullie.