E2 wint opnieuw

Geschreven op zaterdag 12 maart 2016 18:56 door SV Geuldal.

De reis naar Wolder Maastricht werd in alle vroegte ingezet met twee vervangers voor de afgemelde Raiko van Kempen en Corne vd Tillaar. Justin van Wijk en Joep Mullenders waren bereid gevonden om ons uit te helpen. De wedstrijd tegen Leonidas E5 zou beginnen als een mistig zaterdagochtendtafereel waarbij de hoekvlaggen vanaf de kant nauwelijks zichtbaar waren.  De E2 begon geconcentreerd aan de wedstrijd waarbij iedereen zich goed aan de afspraken en plaatsen in het veld hield. Ook het veld werd goed breed gehouden door de buitenspelers Dinand Schillings en Raphael Carta. Hierdoor ontstonden al snel aardig wat kansen maar de meesten werden vakkundig om zeep geholpen.

Zo werd de snelste weg naar de goal vaak omgeleid via een veel minder effectieve omleidingsroute of werd er te vroeg een schot op doel gewaagd. De eerste goal moest uiteindelijk dan ook letterlijk uit de lucht vallen nadat Cas Theunissen een afvallende bal via een loepzuivere lob onhoudbaar achter de keeper in het doel liet ploffen.

De invalsbeurt van Joep leverde wel de 2-0 op, via een goede punter op het doel, maar daarna bleek toch al snel dat hij niet volledig hersteld was van het griepvirus en moest hij helaas de kleedkamer gaan opzoeken. Voor de rust werd het nog 3-0 door een mooie afronding op doel door Raphael na een scherpe voorzet van Dinand.

Na de siroop bleef de wedstrijd verder lang in evenwicht totdat Joeri Simons via een ouderwetse scrimmage het doel weer vond. In de eindfase kon de stand nog verder worden uitgebouwd door mooie schoten op doel van Dinand (2x) en Raphael (1x).

Een mooie overwinning voor onze E2 (0-7) en een hartelijk dank-jullie-wel aan keeper Justin en Joep om ons uit te helpen !