Een wedstrijd waar alles in zat!

Geschreven op zondag 20 december 2015 22:50 door SV Geuldal.

De laatste wedstrijd voor het einde van het jaar was de topper tegen de koploper Chevremont 3. Onze leider begon zijn team op scherp te zetten door enkele gewaagde appjes op de Geuldal 5-app te slingeren. Als eerste gaf hij even aan dat wij op kunstgras moesten spelen, wat voor enkele van ons al een rede is om in de stress te schieten. Daarna weet hij ons nog meer te motiveren door aan te geven dat we maar met 13 man zijn. Met deze smalle selectie reizen we dan ook af om het de tegenstander toch nog lastig te maken. Daar aangekomen is de sfeer lekker rustig en gelaten, niemand laat zich gek maken en doet op zijn eigen manier de warming-up. Aangezien er enkele basis spelers niet aanwezig waren had de leiding de moeilijke taak om het team goed neer te zetten. Belangrijk was dat we het hoofd koel hielden tegen deze tegenstander en hun niet in het spel laten komen. De eerste 20 minuten waren even zoeken van beide teams en ging het spel op en neer, plots sloeg de verwachte vlam in de pan, onze laatste man moest een noodrem actie uitvoeren en de linksbuiten van Chevremont wilde daarna even verhaal bij hem gaan halen. Zoals je het tegen deze ploegen kunt verwachten stormen dan meerdere medespelers op de situatie af om het daarna nog erger te maken. Het taalgebruik wat er dan op de velden gebruikt wordt is dan wel erg schrijnend te noemen. Na dit opstootje gaat de wedstrijd verder maar de toon is wel gezet. Beide ploegen krijgen hier en daar een kansje en je merkt dat Chevremont niet had gedacht dat ze het zo zwaar kregen tegen een degelijk Geuldal. Toch was de volgende actie weer eentje die de schoonheidsprijs niet verdiende. Onze hard werkende Tommy ging er weer eens vandoor met de net veroverde bal en werd genadeloos gevloerd, donker rood of minimaal geel zou je verwachten, maar niets is minder waar….Tommy kon met een pijnlijke enkel ( zie foto ) het veld verlaten en de tegenstander kon het doen met een waarschuwing. Wel komt er uit de vrije trap een gigantische kans die helaas niet wordt verzilverd. Wel wordt er de rust in gegaan met een stand van 0-0, de kansen liggen dus nog open. In de rust wordt er binnen het team wel enkele duidelijke afspraken gemaakt waarmee iedereen zich kon vinden.

De tweede helft was meteen van andere koek, de wedstrijd golfde naar twee kanten en kansen waren er aan beide kanten, toch viel voor Geuldal de tegentreffer op een ongelukkig moment, zeker daar we de wedstrijd redelijk onder controle hadden. Met deze achterstand moet je “sjravele “ voor wat je waard bent. Dit resulteerde in een behoorlijke klust voor het doel van de tegenstander. De bal was 100 % over de lijn, maar de scheidrechter geeft aan dat hij niet volledig over de lijn was…sou! Plots slaat wederom de vlam in de pan! Tommy gaat volledig door het lint nadat er een tegenstander langs hem liep en taalgebruik had wat zeker niet op de voetbalvelden thuis hoort, blijkbaar is het in deze streek heel normaal dat men woorden gebruikt waar men mensen mee kunt kwetsen. Nadat Tommy tot bedaren werd gebracht en de tegenstander ook door zijn leider naar de kant werd gehaald werd de wedstrijd hervat. Men merkt dat Geuldal uit zijn concentratie is en vlak erna helaas het 2-0 moest incasseren. Toch weten we de rug te rechten en komen er hier en daar behoorlijke kansen voor Geuldal. Menig corner was gevaarlijk en een schot op de lat mocht helaas ook niet baten. Het eind akkoord was dan ook voor Chevremont en zij zetten dan ook de eindstand van 3-0 op het bord. Een beetje vertekend beeld, maar wel goed gevochten van Geuldal 5.

De volgende wedstrijd is pas weer na de carnaval!

Rest mij, namens Geuldal 5, alle kampioenen bij de jeugd te feliciteren met hun behaald resultaat, iets waar deze club trots op mag zijn!

Een heel fijne feestdagen en gezond 2016!

foto-geuldal