Een zondag om snel te vergeten……

Geschreven op zondag 15 november 2015 22:38 door SV Geuldal.

Je hebt zo van die zondagen die je als voetballer en ook als voetbalsupporter zo snel mogelijk wil vergeten. Vandaag was een dergelijke zondag voor iedereen die de SV Geuldal een warm hart toedraagt.

Vol zelfvertrouwen, getankt in de 3 voorgaande wedstrijden die winnend werden afgesloten, werd er afgereisd naar Maastricht waar de wedstrijd tegen De Heeg op het programma stond. Op papier een makkie aangezien De Heeg tot vandaag met slechts 3 punten als nummer laatst op de ranglijst bivakkeerde. Maar hoe anders dan gedacht en verwacht zou de wedstrijd daadwerkelijk gaan verlopen

Vanaf het beginsignaal had Geuldal het heft in handen en het meeste balbezit. De straffe wind die over het kunstgrasveld joeg had men in de eerste helft in de rug maar helaas wist men er geen voordeel uit te halen. De combinaties liepen niet soepel en er werd vaak slordig balverlies geleden. Tot echt uitgespeelde kansen kwam men dan ook niet. De Heeg plaatste enkele speldenprikjes maar kwamen ook niet tot echt grote kansen. Het gevolg was dat de rust bereikt werd met een 0-0 tussenstand.

Na rust hoopte de trouwe supportersschare van SV Geuldal dat er uit een ander vaatje getapt zou worden. Geheel tegen de veldverhouding in profiteerde De Heeg in de 52ste minuut van een onachtzaamheid van onze defensie tijdens een corner. Onze mannen keken verbouwereerd om zich heen toen een speler van De Heeg volledig vrijstaand de bal over de doellijn kon werken.

Het was nu tijd om de mouwen op te stropen en op zoek te gaan naar de gelijkmaker. Echter het spel van SV Geuldal bleef te slordig en men miste het beetje noodzakelijke geluk in de afwerking. In plaats van de gelijkmaker viel een kwartier voor tijd de vrijwel definitieve beslissing. Een vrije trap van De Heeg kwam gedragen door de wind in ons strafschopgebied en schampte een beetje gelukkig het hoofd van een van de spitsen. Hij verlengde de bal dusdanig dat hij via de hand van, de alweer prima keepende, Ivo Houben en de paal in het doel verdween. Hiermee kwam De Heeg op een 2-0 voorsprong.

Na het laatste fluitsignaal van de prima leidende arbiter, hij paste telkens prima de voordeelregel toe en zag, doordat hij altijd op balhoogte stond, werkelijk elke kleine overtreding, drong het besef door dat men vandaag hele belangrijke punten had laten liggen. Bij een overwinning had men, door onverwacht puntverlies van verschillende ploegen, dicht tegen de top-5 aan kunnen staan op slechts 5 punten van koploper RKVVL/Polaris. Het verlies van ons 2e elftal bij Vijlen 2 zorgde ervoor dat deze zondag extra zuur was voor Geuldal.

Volgende week is er een bekerronde en staat de wedstrijd tegen 2e-klasser Simpelveld op het programma.