Eerste nederlaag na winterstop

Geschreven op dinsdag 19 april 2016 20:27 door SV Geuldal.

Vandaag stond de thuiswedstrijd tegen de virtuele koploper (qua verliespunten) Chevremont 3 op het programma. Konden we onze ongeslagen status van na de winterstop behouden? De laatste keer dat we verloren was de laatste wedstrijd voor de winterstop…..tegen Chevremont (3-0). De titel zegt het al…

Met 3 wissels en een lekker zonnetje begonnen we stabiel aan de wedstrijd. Een vrij rustige wedstrijd die na een kwartiertje wat meer tot leven kwam toen de gasten een penalty toegekend hadden kunnen krijgen. Helaas moest aanvoerder Micha al snel het veld verlaten met een blessure. Even later ging ook Rob met een pijnlijke knie naar de grond, maar gelukkig kon hij verder. Er vielen aan beide kanten nauwelijks grote kansen te noteren. De jeugdige aanval van de bezoekers werd door onze verdediging vakkundig in bedwang gehouden, maar zelf waren we ook niet bij machte om grote uitgespeelde kansen te creëren.

De tweede helft eigenlijk hetzelfde beeld. Met een fanatiek coachende Bert K. langs de lijn wilden we toch proberen dat ene doelpunt te scoren. Helaas kregen we na ongeveer 15 minuten alsnog een penalty tegen, die naar ons idee iets te gemakkelijk werd gegeven, 0-1 achter. Mul maakte een sliding en al liggende op de grond rolde de bal onder zijn oksel door, waarbij deze zijn bovenarm raakte. Maar goed, verder en op maar de gelijkmaker. Er werd goed gewerkt, hard geknokt en we hadden best wat meer verdiend, maar het zat er helaas niet meer in.

Joep Mul had na afloop de (juiste?) conclusie: niemand was goed behalve Roy, die wilde tenminste. Helaas deed dit het zelfvertrouwen van pa Mul geen goed, want sjutteköning zou hij helaas niet worden later die middag.

Volgende week weer een thuiswedstrijd…..tegen koploper Rood Groen.